آفتاب
اسقف اعظم ارامنه تهران:

کشور ایران امن‌ترین کشور برای تمامی ادیان است

کشور ایران امن‌ترین کشور برای تمامی ادیان است

اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: کشور ایران امن‌ترین کشور برای تمامی ادیان برای راز و نیاز است.

اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: کشور ایران امن‌ترین کشور برای تمامی ادیان برای راز و نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، سبو سرکیسیان در دیدار با مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور که در قره کلیسای شهرستان چالدران انجام شد، ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری هر چه بهتر مراسم مذهبی قره کلیسا و حفظ و مرمت کلیساهای موجود در کشور، گفت: این کار نشان از توجه مسئولین جمهوری اسلامی به حقوق اقلیت‌های مذهبی است.

وی از ایران بعنوان گنج گرانبهایی برای حافظ آثار ادیان یاد کرد و افزود: درحالی که در کیلومترها آن طرفتر کلیساهای مسیحیت ویران می‌شود.

اسقف اعظم ارامنه تهران تصریح کرد: امروز ما ارامنه جهان در قره کلیسا در امنیت کامل جمع شده‌ایم و دعا می‌کنیم که امنیت ارامنه ایران در اکثر کشورها وجود ندارد.

سرکیسیان اظهار کرد: باید برگزاری مراسم جهانی ارامنه در قره کلیسا را به عنوان یکی از نمادهای آزادی ادیان الهی در ایران گرامی داشته و شکرگزار آن باشیم.

اسقف سبو سرکیسیان با تبریک پیروزی تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جمع بندی مذاکرات گفت: این پیروزی نشان از اقتدار و عظمت ایران اسلامی در سطح مجامع بین‌المللی است و ایران اسلامی توانست با این پیروزی به حق و حقوق واقعی خود دست یابد.

رضازاده مدیر کل دفتر سیاسی وزارت کشور نیز در این دیدار گفت: ایران، رنگین کمان ادیان و مذاهب شناخته می‌شود و پیروان ادیان در این کشور به طور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند و به شعائر دینی خود می‌پردازند.

وی به اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی در به رسمیت شناختن ادیان الهی اشاره کرد و افزود: هم اکنون 57 تشکل در این حوزه‌ها در کشور فعالیت می‌کنند که 27 تشکل مسیحی و ارمنی، 27 تشکل زرتشتی و سه تشکل کلیمی می‌باشند که در برگزاری مراسم مذهبی خودشان آزادی کامل دارند.

کلیسای تاریخی قره کلیسا محل دفن تادیوس یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح (ع) بوده است که در سالروز شهادت این حواری، ارامنه ایران و سایر نقاط دنیا از اواخر تیر و اوایل مرداد به مدت سه تا پنج روز در این مکان جمع شده و به راز و نیاز و قربانی کردن می‌پردازند.

انتهای پیام

کد N900290

وبگردی