آفتاب
بیرانوند در نطق میان دستور:

دولت با صدور بخشنامه وزارتی جلوی نقد توافق هسته‌ای را نگیرد

دولت با صدور بخشنامه وزارتی جلوی نقد توافق هسته‌ای را نگیرد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های ظالمانه با شعبده‌بازی‌ سر جای خود باقی بماند، گفت: دولت با صدور بخشنامه وزارتی، جلوی نقد توافق هسته‌ای را نگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام بیرانوند در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب، خطاب به رئیس جمهور گفت: در این روزهای حساس چندجمله‌ای خدمت حضرتعالی و جهت اطلاع ملت شریف ایران عرض می‌کنم.

وی افزود: آقای روحانی! من یک ایرانی‌ام، دقیقا به اندازه شما. از شما می‌پرسم مگر متن انگلیسی توافق، سند مقدس است که با کنایه ایرانی بودن، منتقدین را مورد خدشه قرار می‌دهید!؟ اتفاقاً آقای روحانی آن چیزی که اصلا ایرانی نیست متن توافق است که آمریکایی و انگلیسی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: توافق‌نامه وین واقعا انگلیسی است و از گردنه و کمین‌گاه خطرناک است؛ حداقل کمی ایرانی‌اش می‌کردید.

لوزان، اسیر ژنو بود/ فکت‌شیت آمریکایی لوزان، عیناً در وین عملیاتی شد

بیرانوند تصریح کرد: آقای روحانی! واقعیت این است شما مرتباً عجله می‌کنید. در ۱۰۰ روز اول که کار را به توافق ژنو کشاندید، حریف از تعجیل شما سوء استفاده کرد. هر آنچه خواست در آن متن کوتاه گنجانید، دیدید که لوزان اسیر ژنو بود و دیدید که فکت‌شیت آمریکایی لوزان عیناً در وین عملیاتی شد.

وی افزود: شما حقوقدان هستید، اینجا نباید عجله کنید؛ بگذارید توافق چکش بخورد و مراحل قانونی‌اش را طی کند. من ایرانی‌ام، دغدغه جدی دارم، دولت خون‌ریز آمریکا را ام‌الفساد قرن می‌دانم. کسانی باید در عمل و گفتار خود تجدیدنظر کنند که رئیس‌جمهور خون‌ریز آمریکا را با هوش و مودب خواندند. آیا آنهایی که به اسم تعامل سازنده می‌خواهند ما را در نظام سلطه تعریف کنند، ایرانی‌ترند؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: ما هیچ وقت برای حریف کف نمی‌زنیم و هورا نمی‌کشیم، اتفاقا جرم ما همین است که فریب لبخند دشمن را نخورده‌ایم، جرم ما این است که می‌گوییم در توافق منافع شیطان بیشتر از منافع ملت ایران رعایت نشود. راستی مگر ما یک طرف توافق نبودیم، چرا متن ایرانی نیست؟

بیرانوند عنوان کرد: ما ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهیم تحمیل‌های آمریکا از این پس توسط نهادهای بین‌المللی پیاده شود. ما ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهیم امنیت کشورمان با بازرسی، نظارت و دسترسی دشمنان به مراکز نظامی از جمله پارچین مخدوش شود، به هر شکل و توسط هر کسی.

وی گفت: اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های ظالمانه با شعبده‌بازی‌ سر جای خود بماند، اما تکالیف ایران به گونه‌ای قابل برگشت بر گرده مردم تحمیل شود. مگر شما برای رفع تحریم‌ها مذاکره نکردید؟ چرا رفع تحریم‌ها اما و اگر و راستی‌آزمایی دارد؟

دولت با صدور بخشنامه وزارتی جلوی نقدها را نگیرید/ ۱۵ سال و ۲۵ سال محدودیت، یک عمر است

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه وحدت حول حبل‌المتین الهی امری است واجب، اظهار داشت: وحدت حول اوامر رهبری و منافع ملی، امری است واجب. اما وحدت حول حبل‌التوافق چه صیغه‌ای است؟ آیا انتظار دارید ثناگوی توافقی باشیم که بخش اعظم آن حاصل دیکته ۱+۵ است؟

بیرانوند خاطرنشان کرد: آیا انتظار دارید از چیزی کورکورانه حمایت کنیم که هنوز از متن و ضمائم آشکار و پنهان آن اطلاع کافی نداریم؟ از کجا بدانیم چگونه اجازه بازرسی از پارچین را داده‌اید؟ مگر خط قرمز ما نیست؟ آیا می‌توانید اثبات کنید خطوط قرمز رعایت شده است؟ آیا می‌توانید اثبات کنید این یک توافق خوب است؟

وی گفت: ۱۵ سال یا ۲۵ سال (محدودیت) یک عمر است، آن موقع شما کجا هستید که پاسخگوی بدعهدی آمریکا باشید؟ چطور است داده‌های ما همه نقد است و ستانده‌های ما حواله به آینده؟ آن موقع شما کجا هستید؟ تحریم‌ها کی و چگونه لغو می‌شوند؟ اگر می‌خواهید به وسیله توافق منافع ملت را حفظ کنید، صراحتاً یا با کنایه به منتقدین و دلسوزان حمله نکنید. انسداد رسانه‌ای ایجاد نکنید. با صدور بخشنامه وزارتی جلوی نقدها را نگیرید، برای تجلیل از توافق‌نامه مراسم عروسی برگزار نکنید!

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: حکیمانه و مستدل از بندبند توافق‌نامه دفاع کنید. اینکه سعی می‌کنید توافق‌نامه نقد نشود، به منطق مذاکرات و نتایج آن آسیب جدی می‌زند. همه ما ایرانی هستیم و همه ایرانیان متاثر از توافق‌ با ۱+۵، پس اجازه بدهید برای حفظ منافع خود و نسل‌های آینده در فضایی کارشناسی این مولود مذاکرات مورد بررسی قرار گیرد. چرا که موالید ژنو و لوزان ناقص‌الخلقه بودند.

کد N900152

وبگردی