آفتاب

منتجب‌نیا: شورای نگهبان به یاوه‌گویی‌ گروه‌های فشار توجه نکند

منتجب‌نیا: شورای نگهبان به یاوه‌گویی‌ گروه‌های فشار توجه نکند

ایلنا نوشت:

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا ضمن تاکید بر حق‌الناس بودن رای مردم گفت: همانگونه حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، انتخابات همچون آزمایشی بزرگ و الهی برای مردم و مسئولان اعم از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

وی افزود: رای مردم امانتی در دست مسئولان و به تعبیر مقام معظم رهبری حق‌الناس است و هرگونه تخلف و تعرض در آن خیانتی بزرگ به ملت ایران است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی و در راس آن دولت به عنوان مجری قانون اساسی و انتخابات‌ها می‌بایست کاملاً امانتدار باشند و فارغ از اینکه چه کسی با چه گرایش سیاسی‌ پیروز می‌شود، باید از آغاز اعلام موجودیت کاندیداها تا مراحل پایانی شمارش آرا و اعلام نتایج بی‌طرفی خود را حفظ کنند و دستگاه‌های نظارتی و به‌طور اخص شورای نگهبان و اعضای آن نیز می‌بایست بدون دخالت مستقیم و اعمال نظر و سلایق سیاسی و شخصی‌شان در تایید یا عدم تایید صلاحیت کاندیداها مقدمات برپایی انتخاباتی سالم را فراهم آورند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر لزوم اجرای مُرّ قانون، تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان مراقب باشند به هیچ‌وجه تحت تاثیر فضاسازی‌ها و فشارهای گوناگون قرار نگیرند.

منتجب‌نیا خاطرنشان کرد: قانون تا حد زیادی درخصوص نحوه تایید صلاحیت کاندیداها شفاف است و بنابر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، منابع 4گانه‌ای که شورای نگهبان باید برای تایید صلاحیت کاندیداها به آن رجوع کند، مشخص شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: متاسفانه گروه‌های تندرو در بخش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بسیار فعال‌‌اند و همان‌طور که کنسرت‌ها را برهم می‌زنند٬ یا با حمله به میتینگ‌ها و جلسات سخنرانی سیاسیون فضا را ملتهب می‌کنند و با خط‌ونشان کشیدن برای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، سعی در اعمال سلیقه خود دارند.

منتجب‌نیا در پایان ضمن تاکید مجدد بر حق‌الناس بودن رای مردم، خاطرنشان کرد: خواسته ما از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی این است که اعتنایی به این یاوه‌گویی‌ها و سخنان بی‌اساس گروه‌ها و جریان‌های بی‌پشتوانه نکنند و تنها خود را موظف به اجرا و پیاده‌کردن مْرِّ قانون بدانند.
27213

 

کد N900129

وبگردی