آفتاب

حسینی: مزدوران و وابستگان، مخالف توافق هسته ای هستند/دلواپسی دلواپسان از عدم اعتماد به آمریکاست

حسینی: مزدوران و وابستگان، مخالف توافق هسته ای هستند/دلواپسی دلواپسان از عدم اعتماد به آمریکاست

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: کسانی که از گزارش اخیر ظریف در مجلس راضی نشدند به دلیل بی اعتمادی است که نسبت به آمریکا دارند.

سید باقر حسینی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به گزارش هفته گذشته محمدجواد ظريف درباره توافق وين در صحن علني مجلس، گفت: اين گزارش،‌ تقریبا برای اکثر نمایندگان قانع کننده بود. البته کسانی هم که احیانا قانع نشدند، به دلیل عدم اعتمادشان به آمریکایی ها و طرف مقابل است، نه به تیم مذاکره کننده؛ چون که بعضا حرف‌هایی از سوی مقامات غربی مطرح می شود که خود به خود براي ما نگرانی ایجاد می کند.

وي افزود: اما مطمئنا آنچه که ما در توافق وین به دست آوردیم، نسبتا خوب است. گرچه مطلوب ما نیست و حق ما بسيار بيشتر از چيزي بود كه به دست آورده ايم. اما به هر حال در این شرایط، مقتضیات زمان نيز ایجاب می کند که بنا به فرمایش رهبری، نرمش قهرمانانه ای داشته باشیم.

حسيني تصريح كرد: توافقي كه در وين به دست آمد در شرایط فعلي نسبت به آنچه که دشمن به دنبالش بود، خوب است چراكه آن ها خواب‌های عجیب و غریب بسیاری برای ما دیده بود كه به حمدالله تعبیر نشد و به نتیجه نرسید.

دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس رویکرد مثبت نمايندگان نسبت به بررسي متن «برجام» را منوط به بررسي كارشناسانه در كميسيون ويژه دانست و افزود: ابتدا جزئیات اين متن باید بررسی شود تا پس از آن بتوانیم نظر قطعی خود را ابراز کنیم که توافق تا چه حد مطلوب بوده است. ولی در مجموع گزارشی که تا این لحظه ارائه شده، در شرایط فعلی و بنا به ضرورت، خوب بوده است.

نماينده مردم زابل در خانه ملت در پاسخ به اينكه آيا گزارشي كه ظريف در مجلس ارائه داد، از دلواپسي ها كاست؟، خاطرنشان كرد: تقریبا به نظر مي رسد كه اين طور بوده اما در حقيقت، در مقابل دشمنی همچون آمریکا که برای منافع خودش دست به هر کاری می‌زند، نباید خیلی خوشبین بود.

وي تصريح كرد: آنهایی که دلواپس اند، دلواپسی شان برای این است که خداي ناكرده، دور نخوریم. در حالي‌ كه ما همیشه نسبت به تعهداتمان پایبند بودیم ولی آن ها متعهد نبوده اند و چون به طرف مقابل نمی شود اعتماد کرد، آن ها دلواپسند. وگرنه جای هیچ گونه نگرانی از ناحيه مذاكره كننده گان كشورمان وجود ندارد.

حسيني افزود: معتقدم كه دلواپسان هم دغدغه دارند، چون هیچ ایرانی وابسته به کشور و نظام وجود ندارد که مخالف توافق باشد. مگر مزدور و وابسته به دیگران باشند! اما ما بايد بدانيم كه توافق در شرایط فعلی، به نفع کشور است.

27220

کد N900128

وبگردی