آفتاب

رهامی: اختلاس‌کننده‌ها و قاچاقچیان باید رد صلاحیت شوند٬ نه اصلاح‌طلبان

رهامی: اختلاس‌کننده‌ها و قاچاقچیان باید رد صلاحیت شوند٬ نه اصلاح‌طلبان

ایلنا نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی٬ در واکنش به صحبت یکی از نمایندگان رادیکال مجلس گفت: این افراد که از پیروزی در انتخابات آینده ناامید هستند٬ آرزوهای خود را به عنوان خبر منتشر می‌کنند.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه با اشاره به اینکه شورای نگهبان سازوکار مشخص و سخنگو دارد و بنا نیست بر اساس گفته‌های دیگران عمل کند٬ گفت: اینکه فردی بگوید اصلاح‌طلبان خط قرمز شورای نگهبان هستند٬ به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

رهامی رییس کمیته انتخابات شورای‌هماهنگی جبهه‌اصلاحاتگفت: افراطیون و تندروهای نزدیک به احمدی‌نژاد امروز دیگر محبوبیتی ندارند و به‌خصوص بعد از توافق هسته‌ای جایگاه خود را متزلزل می‌بینند٬ سعی دارند با این رفتارها افکار عمومی را مشوش کنند و در حالی که هیچ مسئولیتی در شورای نگهبان ندارند٬ از طرف این نهاد نظارتی سخن می‌گویند.

این حقوقدان و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مبنای رد و تایید صلاحیت در شورای نگهبان٬ قانون است٬ گفت: شورای نگهبان قانون و چارچوب دارد و بر اساس استعلام از منابع چهارگانه نتایج تایید صلاحیت خود را منتشر می‌کند و بنا براین این است که با توجه به این استعلام‌ها٬ اگر فردی در فسادهای اقتصادی، پرونده‌های مربوط به مواد مخدر، پرونده‌های فساد و قاچاق درگیر باشد، باید رد صلاحیت شود.

رییس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: در قانونی که شورای نگهبان نیز ملزم به اجرای آن است هیچ اسمی از اصلاح‌طلب و اصولگرا نیامده است و همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند ملاک رفتار باید فقط قانون باشد.

رهامی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورای نگهبان نیز نباید با گفتار و رفتار خود به شکلی رفتار کنند که حق کسی پایمال شود٬ انتظار می‌رود اگر کسی که به این مسئله توجه نکرد٬ طبق قانون با وی برخورد شود.

27214

کد N900059

وبگردی