آفتاب

افشای طرح دولت بریتانیا برای مقابله با حملات افراطی و تروریستی

افشای طرح دولت بریتانیا برای مقابله با حملات افراطی و تروریستی

ایرنا نوشت:

روزنامه ساندی میل روز یکشنبه فاش کرد دولت انگلیس یک طرح فوق محرمانه برای استفاده از نیروهای نظامی برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی در خاک این کشور تهیه کرده است.

ساندی میل نوشت بر اساس این طرح فوق محرمانه که برای اولین بار توسط این روزنامه فاش می شود، در صورت بروز حملات جدی از سوی گروه های تروریستی و افراط گرا همانند گروه داعش در خاک انگلیس، بیش از 5 هزار نیروی نظامی مسلح به تجهیزات سنگین وارد عرصه درگیری و استقرار در سطح شهرها خواهند شد.

این روزنامه افزود: بر اساس این طرح محرمانه که 'عملیات تمپرر' نام دارد، نیروهای ارتش انگلیس وظیفه حفاظت از افسران پلیس و مقابله با حملات بیشتر تروریست ها درحالی که نیروهای ضد تروریسم و افسران اطلاعاتی 'ام آی 5' مشغول خنثی کردن توطئه ها می باشند، بر عهده خواهند گرفت.

این نشریه انگلیسی اعلام کرد این طرح فوق محرمانه، به طور اتفاقی در تارنمای اینترنتی «شورای روسای پلیس کشور» بارگذاری و بسرعت از روی این تارنما برداشته شد.

به نوشته این روزنامه، نشت این اطلاعات نشان می دهد که در صورت وقوع یک حادثه تروریستی مهم، دولت انگلیس به منظور حفاظت از اماکن مهم، نیروهای مسلح و پلیس را به مراکز شهرها اعزام خواهد کرد و دستگاه های اطلاعاتی این کشور به دنبال توطئه گران خواهند گشت.

ساندی میل افزود: این طرح که به دنبال تیراندازی های ماه ژانویه گذشته در پاریس که به کشته شدن 12 نفر منجر شد، تهیه شده، در بالاترین رده حکومتی انگلیس مورد بحث قرار گرفته، هر چند تاکنون به اطلاع مردم و حتی پارلمان این کشور رسانده نشده است.

به نوشته این روزنامه، استقرار شمار زیادی از نیروهای نظامی در خیابان های شهرهای انگلیس بسیار بحث برانگیز خواهد شد حتی اگر به امنیت مردم کمک کند. چراکه این اقدام مؤید آن است که دولت این کشور کنترل خودش را بر شرایط از دست داده و در عمل حکومت نظامی اعلام کرده است.

دولت انگلیس تاکنون در ارتباط با این گزارش ساندی میل واکنشی نشان نداده است.

اگرچه 'مایکل فالون'، وزیر دفاع انگلیس اواخر اسفند ماه گذشته با اشاره به تهدیدات امنیتی گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش برای کشورهای اروپایی ، از طرح همکاری مشترک ارتش با پلیس این کشور برای مقابله با حملات تروریستی در مناطق خارج از لندن خبر داده بود.

فالون با بیان اینکه درگذشته تمرکز نیروهای اضطراری ارتش شامل نیروهای هوایی و دریایی، بر روی تهدیدهای خارج از انگلیس بوده است ، افزود: [در گذشته] تمرکز ما بر تهدیدهای خارجی بود؛ اما در حال حاضر باید آماده باشیم تا در انگلیس نیروهایمان را اعزام کنیم.

وزیر دفاع انگلیس خاطر نشان ساخت: تمرکز امروز ما بر اساس تهدیدهای داخلی است - اینکه کجا ارتش را برای یاری رساندن به پلیس مستقر کنیم.

بر اساس رویه قانونی، تامین امنیت و مقابله با اقدامات تروریستی در لندن بر عهده پلیس اسکاتلندیارد و در کل انگلیس بر عهده واحد ویژه ضد تروریسم پلیس این کشور است.

هر چند بدنبال وقایع حوادث تروریستی ماه های اخیر در پاریس، کانادا و تونس در برخی از مراکز توریستی و نیز دولتی در قلب لندن نیروهای مسلح مستقر شده اند.

52261

کد N899904

وبگردی