آفتاب

یک گروه القاعده‌ای در الجزایر داعشی شد

یک گروه القاعده‌ای در الجزایر داعشی شد

ایرنا نوشت:

گروهک تروریستی 'سریة الغرباء' که در شرق الجزایر فعال است، با اعلام جدایی از سازمان تروریستی القاعده، به گروهک تروریستس داعش پیوست.

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، این گروه مسلح فعال در استان قسنطینه واقع در شرق الجزایر اعلام کرد که از سازمان القاعده جدا شده و با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت می کند.

این گروهک با انتشار نواری صوتی در فضای مجازی اعلام کرده که تمامی دستورهای سرکرده داعش را در هر شرایطی اجرا می کند.

در این نوار صوتی گفته شده که بیعت با داعش به دلایلی با تاخیر انجام شده و این به دلیل وجود مشکلاتی بوده است که کار را دشوار می کرد.

گروهک سریه الغرباء (گروهان غریبان) سومین گروه تروریستی مسلح الجزایری است که از القاعده جدا شده و به داعش دیگر گروهک تروریستی فعال در منطقه می پیوندد.

ماه سپتامبر سال گذشته گروهی به نام تنظیم الوسط که در استان های واقع در شرق الجزیره پایتخت این کشور فعال است، به داعش پیوست و اعلام کرد که گروهی به نام جند الخلافه در الجزایر را تشکیل داده است.

این گروهک مسئولیت عملیات ربودن یک شهروند فرانسوی را در22 ماه سپتامبر بر عهده گرفت.

همچنین اوایل ماه می سال جاری نیز یک گروه دیگر به نام کتیبة انصارالخلافة(گردان یاران خلافت) که در استان سکیکده واقع در شرق الجزایر فعال است، به داعش پیوست.

نیروهای نظامی و امنیتی الجزایر از دهه نود قرن گذشته پیوسته با گروه های تندرو و در رأس آن ها سازمان القاعده می جنگند.

طی سال های اخیر این گروه ها بیشتر در مناطق کوهستانی شمال الجزایر و در مناطق به دور از شهرها فعالیت دارند و برخی نیز تحرکات و فعالیت های خود را به شمال مالی منتقل کرده اند.

49261

کد N899812

وبگردی