آفتاب
فیصل المقداد مطرح کرد:

بهانه تراشی ترکیه در مقابله با پدیده ای که در آغوش خود پرورانده

بهانه تراشی ترکیه در مقابله با پدیده ای که در آغوش خود پرورانده

معاون وزیر خارجه سوریه با تاکید بر آنکه ترکیه خود یکی از حامیان اصلی تروریسم در سوریه است اعلام کرد که آنکارا در حمله به مواضع داعش در سوریه به دنبال بهانه تراشی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه، در گفتگو با روزنامه الوطن سوریه، به مسئله تجاوز اخیر ترکیه به اراضی سوریه به بهانه مقابله با داعش اشاره و تصریح کرد که ترکیه به دنبال بهانه تراشی در تجاوز به اراضی سوریه است.

وی  تاکید کرد: گروه تروریستی داعش در آغوش «رحب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، رشد کرده و تربیت شده است و واشنگتن نیز از ضعف اراده ترکیه در جلوگیری از ورود تروریستها به اراضی سوریه از طریق مرزهای سوریه بارها انتقاد کرده است.

وی تاکید کرد که سوریه به هیچ وجه فعالیت ترکیه در داخل اراضی سوریه را نخواهد پذیرفت  و ترکیه باید به حاکمیت ارضی سوریه احترام بگذارد.

المقداد تصریح کرد: دولت عدالت و توسعه طی سالهای اخیر و همچنین هفته های اخیر با بهانه مقابله با تروریسم، حاکمیت سوریه  را نقض کرده است و این در حالی است که ترکیه در واقع یکی از حامیان اصلی تروریسم در سوریه محسوب می شود.

 

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دمشق از هر موضعی در مقابله با تروریسم استقبال می کند چه این مواضع از سوی عربستان اتخاذ شود چه از سوی کشوری دیگر.

 

کد N899798

وبگردی