آفتاب

کره‌شمالی "نفوذ فرهنگی" آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی را محکوم کرد

کره‌شمالی "نفوذ فرهنگی" آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی را محکوم کرد

با وجود اینکه کره‌شمالی کشورهای ژاپن، آمریکا و کره‌جنوبی را به خاطر نفوذ فرهنگی در داخل این کشور محکوم کرده است، اما به نظر نمی‌رسد که مردم عادی کره‌شمالی نسبت به این هشدارها درباره نفوذ فرهنگی بیگانگان در داخل کشورشان توجهی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه «رودونگ سینمون» چاپ کره‌شمالی هشداری را درباره نفوذ و رخنه فرهنگی توسط دشمنان پیونگ‌یانگ منتشر کرد.

دولت کره‌شمالی اعلام کرده است: ما باید از یک پشه‌بند برای حفاظت از خود در مقابل سموم کاپیتالیسم استفاده کنیم. این انتقادها از جانب پیونگ‌یانگ از نفوذ فرهنگی خارجی‌ها تاثیری بر زندگی مردم عادی کره شمالی نمی‌گذارد.

یک منبع کره‌شمالی به روزنامه دیلی ان.کی چاپ کره‌جنوبی گفت که مردم کره‌شمالی عینک آفتابی می‌خرند تا خودشان را شبیه شهروندان جهان مدرن کنند. در کره‌شمالی اگر کسی از عینک آفتابی استفاده کند، نشان می‌دهد که بسیار جاه‌طلب و به‌روز است. این نهاد جدید سیستم‌های گذشته طبقات اجتماعی را در کره‌شمالی به چالش کشیده است. در کره‌شمالی مردم با هر سطح درآمد می‌توانند عینک آفتابی و لنزهای رنگی بخرند.

به گزارش پایگاه خبری یونایتد پرس اینترنشنال، همچنین تعداد جوانان کره‌شمالی که موهای خود را به سبک بازیگران تلویزیونی کره‌جنوی رنگ می‌کنند، در حال افزایش است؛ البته این اقدام به شدت با مجازات روبه‌رو می‌شود.

رسانه کره‌شمالی، تبلیغات گسترده از جانب سئول را عامل اصلی این تغییرات در کشورش می‌داند و سئول و کشورهای "ضد اجتماع" را به نفوذ و رخنه فرهنگی در کره‌شمالی متهم می‌کند که جوانان این کشور را از راه به در می‌کند. رو دونگ سینمون در مقاله‌ای به افراد داخل کره‌شمالی هشدار داد به خاطر این اقدامات مجازات خواهند شد.

انتهای پیام

کد N899775

وبگردی