آفتاب
مصباحی مقدم در نطق میان دستور:

توافق سکوی پرش اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم نیست

توافق سکوی پرش اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم نیست

نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به تلاش‌های مجلس ششم و برخی اصلاح طلبان برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: توافق هسته‌ای سکوی پرش اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌ دستور خود گفت: توافق جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ حاصل مقاومت مقام معظم رهبری و ملت ایران بر حقوق مسلم خود از جمله دستاوردهای دانش هسته ای است.

وی ادامه داد: اگر در مجلس ششم عده ای می خواستند با طرح ۳ فوریتی حکم به توقف فعالیت های هسته ای بدهند و به خیال خود جام زهر را به رهبر معظم انقلاب بنوشانند، امروز نظام سلطه در برابر قدرت هسته ای ایران کوتاه نمی آمد و نمی گفت که نمی توانیم پیچ و مهره های هسته ای ایران را از هم جدا کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: اکنون آن گروه چگونه می خواهند میراث‌خوار مقاومت ملت ایران شوند و دستاوردهای مذاکرات هسته ای را به نفع خود مصادره کنند؟

مصباحی‌مقدم در خلال نطق میان دستور خود خطاب به قشقاوی، معاون پارلمانی وزیر خارجه عنوان کرد: آقای معاون وزیر خارجه بنشینید سر جایتان، گوشیتان را هم بگذارید سر جایش، وسط مجلس ماشاءالله میدان‌داری می کنید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر در دولت گذشته دانشمندان هسته‌ای ما با حمایت‌های مقام معظم رهبری و ملت ایران در نطنز و فردو ۱۹ هزار سانتریفیوژ نصب نمی کردند و رآکتور آب سنگین اراک را نمی ساختند، مذاکره کنندگان امروز ما نمی توانستند با دست پر و از موضع بالا به چانه‌زنی بپردازند و بیش از ۶ هزار سانتریفیوژ را حفظ کرده و تحقیق و توسعه را ادامه دهند و دشمنان ایران را مجبور به لغو تحریم های ظالمانه کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: استدلال دشمنان برای قبول این توافق این بود که اگر این موضوعات را نپذیریم، ایران می تواند به قدرت هسته ای نظامی دست پیدا کند و ما ناگزیریم جلوی دست یافتن ایران به قدرت نظامی هسته ای را بگیریم.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: روشن است که با فتوای مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی هرگز به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نبوده است.

وی در خصوص دستاوردهای آمریکا از توافق هسته ای اظهار کرد: تنها دستاورد آمریکا به زعم خودشان جلوگیری از دستیابی به سلاح های هسته ای است که تحصیل حاصل است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: آنان می خواستند اساس فعالیت های هسته ای را داوطلبانه برچینند، چگونه می خواهند خود را پیروز این مذاکرات که حاصل مقاومت بر حق هسته ای ملت ایران است، معرفی کنند؟

مصباحی‌مقدم ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای طی ۲۳ ماه گذشته گفت: توافق وین حاصل مقاومت ملت ایران و دستاورد ملی است که قابل مصادره گروهی نیست. بنابراین، برخی که خیال خام دست یافتن به مجلس دهم از این سکو را در سر بپرورانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح پیش بینی اوضاع اقتصادی کشور پس از توافق گفت: تا حدود ۶ ماه دیگر در واقعیت اقتصاد ایران تغییر اساسی رخ نخواهد داد. بی خود به انتظارات ملت دامن نزنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که بررسی های لازم در مورد متن توافق و پیوست های آن و قطعنامه شورای امنیت در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی نشان دهنده حداقل های لازم برای یک توافق خوب با رعایت خط قرمزهای هسته ای و عدم دخالت در عرصه سلاح های نظامی کشور باشد و تایید شود، حدود ۳۰ میلیارد دلار از ذخایر بلوکه شده ایران آزاد می گردد.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: علاوه بر این، امکان استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه ملی که بلوکه شده بود، فراهم می گردد که باید برای بهره برداری از آن جهت سرمایه گذاری در بخش‌های خصوصی و دولتی تسعیل گردد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، هزینه های تجارت و حمل و نقل کالا برای ایران کاهش می یابد، فروش نفت خام به تدریج افزایش می یابد. مقدمات برای ورود تدریجی سرمایه خارجی فرام می گردد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنرانی خود با تاکید بر اینکه باید از واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی و وارداتی که مشابه آن در داخل تولید می شود، در راستای حمایت از تولید ملی جلوگیری شود، گفت: باید از وابستگی به یک یا چند کشور در واردات کالا جلوگیری کرد و تنوع مبادی واردات سرمایه در نظر گرفته شود.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: به شرکت های خارجی متقاضی سرمایه گذاری در ایران مشروط به انتقال فناوری اجازه سرمایه گذاری و فعالیت داده شود و تولید برای صادرات محور فعالیت های آنان قرار گیرد. باید به سمت کنار نهادن خام فروشی معادن حرکت کرده و برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی سرمایه گداری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در صنایع اشتغال‌زا عنوان کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی به فکر افزایش بودجه عمومی نباشند، زیرا موجب عود بیماری هلندی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی همچنان باید پایه برنامه ریزی اقتصادی باشد، گفت: همه مسئولان کشور باید از محصولات تولید ملی استفاده کرده و خودروهای خارجی را کنار بگذارند.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به سیل اخیر از دولت خواست هر چه سریعتر آسیب های وارده را جبران و از خانواده های آسیب دیده دلجویی کند.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: باید همه ساخت و سا زهای غیرقانونی در بستر رودخانه ها تخریب و پاکسازی شود.

کد N899717

وبگردی