آفتاب
/نطق میان دستور/

بهمنی: ساختار تحریم‌های ظالمانه فرو ریخته است

بهمنی: ساختار تحریم‌های ظالمانه فرو ریخته است

نماینده مردم سراب با قدرانی از راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و تیم مذاکره کننده برای حصول برجام گفت: ساختار تحریم‌های ظالمانه فرو ریخته است که این نشان دهنده پیروزی گفتمان منطق بر گفتمان زور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهناز بهمنی در نطق میان دستو در صحن علنی امروز (یک‌شنبه) با قدردانی از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری در حصول برجام، گفت: با راهنمایی و اتخاذ مواضع رهبر معظم انقلاب و حمایت حکیمانه ایشان از سوی مذاکره کننده مذاکرات به سرانجام رسید. لازم است در این رابطه از رئیس جمهور نیز سپاسگزاری کنم که با چینش هنرمندانه تیمی آگاه را به مذاکرات فرستاد تا به سرانجام برسد.

وی با قدردانی از تیم مذاکره کننده برای حفاظت از دستاوردهای علمی هسته‌ای در عرصه بین‌المللی که حاصل خون شهیدان است، گفت: در این بین بدیهی است که دشمنان خارجی و منطقه‌ای از توافق ناخشنود و خشمگین باشند که این خود نشان می‌دهد راهی دشوار و طولانی تا تحقق خواسته‌ها وجود دارد.

نماینده مردم سراب ادامه داد: طبیعی است مقامات غربی باید به نحوی هم‌پیمانان منطقه‌ای و رقبای خود را با تکرار سخنان کلیشه‌ای و به صورت موقت تسکین دهند. حال این‌که به اذعان سردمداران گروه 1+5 و قطعنامه شورای امنیت دنیا دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ملت ایران پذیرفته است و ساختار تحریم‌های ظالمانه فرو ریخته است.

به گفته وی فرو ریختن ساختار تحریم‌های ظالمانه و پذیرش هسته‌ای شدن ایران ناشی از قدرت اسلام و نشان دهنده پیروزی گفتمان منطق، علم، آگاهی و هنر بر گفتمان زور، تهدید و ارعاب است که همگی به شرط وحدت کلمه محقق می‌شود.

نماینده مردم سراب در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان برای راه‌اندازی مجدد کارخانه سراب بافت که منجر به ایجاد اشتغال برای 400 جوان این شهرستان شده است از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پشتیبانی از شرکت اتوکر آلمان برای تولید آلومیناب تشکر کرد و خواستار توجه ویژه برای رفع موانع موجود در بهره‌برداری از این کارخانه شد.

بهمنی همچنین از رئیس جمهور خواستار توجه ویژه به اجرای قانون مرخصی 9 ماهه زایمان شد و گفت که این قانون از تاریخ تصویب آن ناقص اجرا شده به طوری که بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌ها از اجرای آن سر باز زدند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ارائه تسهیلات بانکی به مردم محروم،‌کشاورزان و دامداران، گفت: این قشر از جامعه به دریافت وجود قید ضامن کارمندی محروم هستند. لازم است راهکار مناسبی برای رفع این مشکل به خصوص برای روستائیان تدوین شود.

بهمنی همچنین با انتقاد از توقف اجرای پروژه راه سراب- بستان آباد و همچنین پروژه مسکن مهر در حوزه انتخابیه‌اش نسبت به عملکرد وزیر آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: علی‌رغم قول مکرر وزیر آموزش و پرورش در مورد توجه به معیشت فرهنگیان اقدامی صورت نگرفته و موضوع استخدام 5000 نفر مربیان پیش دبستانی علی‌رغم مصاحبه‌های متعدد انجام نشده است که باعث نارضایتی بسیاری از اقشار فریهخته شده است.

وی همچنین از نبود مدرسه در برخی روستاها و استفاده از کانکس به جای مدرسه در برخی مناطق سردسیر و همچنین عدم ابلاغ سرانه دانش‌آموزی در برخی مناطق انتقاد کرد.

نماینده مردم سراب با تأکید بر لزوم پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران به دلیل ایجاد امنیت شغلی و جلوگیری از مهاجرت کشاورزان خواستار تعیین قیمت عادلانه خرید سیب‌زمینی و انبار کردن و صاردات این محصول شد.

بهمنی در پایان با تأکید بر لزوم تأمین آب شرب و کشاورزی روستائیان منطقه خواستار ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان شد و گفت: توسعه کشاورزی و دامداری باعث جلوگیری از مهاجرت کشاورزان و رشد اقتصادی منطقه می‌شود.

انتهای پیام

کد N899714

وبگردی