آفتاب

کردها کنترل 70 درصد حسکه را به دست گرفتند/ محاصره شدن داعش در جنوب شهر

کردها کنترل 70 درصد حسکه را به دست گرفتند/ محاصره شدن داعش در جنوب شهر

ایسنا نوشت:



دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای کرد توانسته‌اند گروه تروریستی داعش را از جنوب شهر حسکه در شمال شرق سوریه بیرون برانند با کنترل بر 70 درصد شهر، باقی مانده نیروهای داعش را به محاصره درآورند.

به گزارش روزنامه الیوم السابع، رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در سخنانی تصریح کرد: کردها محله نشوه غربی را کاملاً تحت کنترل خود درآورده‌ و نفوذ خود را در شهر حسکه افزایش داده‌اند.

عبدالرحمن گفت: یگان‌های حمایت مردمی در حال حاضر تقریباً 70 درصد از شهر حسکه را تحت تصرف خود دارند و نیروهای نظام تنها بر 20 درصد شهر در جنوب آن کنترل دارند و داعش 10 درصد از حسکه را اشغال کرده است.

پیش از این تحرکات، کردها کمتر از نیمی از حسکه را تحت تصرف داشتند و بیشتر آن را نیروهای دولتی سوریه اداره می‌کردند تا اینکه در حملات پیاپی داعش ارتش سوریه مجبور به عقب نشینی شد و اکنون کردها با بیرون راندن داعش کنترل مناطق مذکور را که بیشتر در جنوب و غرب شهر است، به دست گرفته‌اند.

عبد الرحمن گفت که کردها در جریان این نبردها در مناطقی در مرکز شهر مستقر شدند که در گذشته تحت کنترل نیروهای نظام بود و نیروهای سوری بنا به مقتضیات مجبور به خروج از آنجا شده بودند.

اکنون یگان‌های حمایت مردمی کرد در مناطقی در شمال، غرب، مرکز و جنوب این شهر مستقر هستند و داعش نیز در محله‌های کوچکی در جنوب شهر محاصره شده است.

داعش در 25 ژوئن حمله به مواضع دولت سوریه در حسکه را آغاز کرد و برخی از محله‌های جنوبی را اشغال کرد و پس از چند روز کردها به این درگیری‌ها ملحق شده و مناطق اشغال شده توسط داعش را تحت تصرف خود درآورند.

52261

کد N899709

وبگردی