آفتاب

مذاکرات یونان با وام‌دهندگان بین‌المللی به تعویق افتاد

مذاکرات یونان با وام‌دهندگان بین‌المللی به تعویق افتاد

مذاکرات یونان و وام دهندگان بین‌المللی در خصوص بسته جدید وام به دلایل سازمانی به تعویق افتاد و از سه‌شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیدارها با مقام‌های کمیسیون اروپایی، بانک مرکزی اروپایی و صندوق بین المللی پول قرار بود از فردا (دوشنبه) آغاز شود اما به دلایل مسائلی از جمله مکان مذاکرات و مسائل امنیتی به تاخیر افتاده است.

یک مقام وزارت دارایی یونان که خواست نامش فاش نشود، گفت که مذاکرات با تیم‌های کارشناسی وام دهندگان از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود. وی تاکید کرد: دلایل این تاخیر، نه مسائل سیاسی است و نه دیپلماتیک.

یونان سفر وام دهندگان به آتن را نقض حاکمیت و استقلال خود می‌داند و شش ماه مذاکرات گذشته شرکای اتحادیه اروپا به درخواست دولت آتی در بروکسل برگزار شد. یک مقام دیگر وزارت دارایی یونان این مساله را که دولت آتی سعی دارد تا تیم وام دهندگان را از ساختمان‌های دولتی دور نگه دارد رد کرد و گفت: آتن هیچ مشکلی با بازدید شرکای اروپایی از دفتر حسابرسی کل ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت آتن به نمایندگان اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا هم اکنون اجازه می‌دهد تا برای مذاکره درباره وام به این کشور سفر کنند، گفت: اگر توافقات بر این تاکید دارد، پس ما باید آن را بپذیریم.

سردرگمی بر سرزمان شروع مذاکرات در حالی ادامه دارد که اگر این روند سریعتر آغاز نشود، بررسی بسته 86 میلیارد یورویی در تاریخ 20 اوت در پارلمان یونان با مشکل مواجه می‌شود.

در حال حاضر الکسیس سیپراس، نخست وزیر جوان یونان تلاش دارد تا با مقام‌های شورشی حزب حاکم سیریزا مقابله کند چرا که در غیر این صورت برای تصویب موارد مورد نیاز در پارلمان به رای مثبت احزاب اپوزیسیون اروپا گرا نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N899612

وبگردی