آفتاب

تشدید حملات هوایی به یمن ساعاتی پیش از آغاز آتش‌بس

تشدید حملات هوایی به یمن ساعاتی پیش از آغاز آتش‌بس

منابع محلی گزارش دادند که بعد از اعلام آتش بس سوم در یمن که قرار است از امشب آغاز شود، حملات به یمن از سوی جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان به شدت افزایش یافته و ده‌ها تن را به خاک و خون کشیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری اسکای نیوز عربی‌ گزارش داد با وجود اعلام خبر آتش بس پنج روزه از سوی عربستان، درگیری‌ها در یمن شدیدتر شده است. ریاض می‌گوید این آتش بس بنا به درخواست عبدربه منصور هادی،‌ رئیس جمهوری مستعفی یمن اعلام شده است.

عربستان پیشتر آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل را به این بهانه که دولت مستعفی یمن چنین درخواستی را مطرح نکرده نقض کرد و بارها به مناطق مختلف یمن حمله کرد. در واقع نیروهای ائتلاف عربی در دو آتش بس قبلی در 13 مه و 10 ژوئیه به حملات خود ادامه دادند و آتش بس را نقض کردند.

در همین حال جنگنده‌های متجاوز عربستانی کشتار دسته جمعی جدیدی را در استان تعز یمن رقم زدند که بیش از 70 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

جنگنده‌های این ائتلاف محله‌های مسکونی در استان تعز و همچنین آمبولانس‌هایی را که برای کمک به مجروحان در حرکت بودند هدف قرار دادند. همزمان جنگنده‌های ائتلاف عربی حملات خود را به سایر مناطق یمن بویژه در استان‌های صعده، عدن و مأرب شدیدتر کردند.

صبح امروز (یکشنبه) نیز انفجارهایی شدید محله‌ها و مناطق مختلف صنعاء، پایتخت را لرزاند. منابع خبری گزارش دادند که این انفجارها بسیار شدید بوده و در شمال غرب پایتخت به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام

کد N899562

وبگردی