آفتاب
معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان محیط زیست خبر داد

اتمام بررسی سیاست‌های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت

اتمام بررسی سیاست‌های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس از اتمام رسیدگی به طرح سیاست‌های کلی محیط زیست در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت خبر داد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد مجابی با اعلام این خبر،افزود: تصویب این سیاست‌ها بدان جهت از اهمیتی فوق‌العاده برخوردار است که بر اساس قانون اساسی، سیاست‌های کلی در حوزه‌های مختلف پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی، روشنگر و هدایتگر قوانین و برنامه‌های کشور است.

رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست برای نخستین بار با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام به مقام معظم رهبری تقدیم می شود، گفت: بر اساس قانون اساسی این سیاست‌ها پس از تایید و ابلاغ توسط رهبری لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی ادامه داد: توجه به منابع حیاتی از جمله هوا، آب، خاک، همچنین تنوع زیستی از جمله مواردی است که در سیاست‌های کلی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

مجابی ضرورت ایجاد نظام هماهنگ و یکپارچه برای مدیریت محیط زیست کشور، همچنین توجه به رعایت عدالت و حقوق بین نسلی را از دیگر موارد مطروحه در سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست برشمرد و اظهارکرد: اقتصاد سبز، استقرار نظام حسابرسی زیست محیطی، ارتقاء مطالعات، تحقیق‌ها و گسترش سطح آگاهی‌های زیست محیطی، تقویت سرمایه‌های اجتماعی تحت عنوان فعالان حوزه محیط زیست و مباحث مربوط به دیپلماسی محیط زیست نیز در بندهای دیگر این سیاست‌ها مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت تصویب و ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست برای نخستین بار در کشور و همچنین بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار 17 اسفندماه سال گذشته با مسئولان و فعالان حوزه محیط زیست، ابراز امیدواری کرد و گفت: با ابلاغ این سیاست ها توسط رهبر معظم انقلاب و بهره گیری از آن‌ها در برنامه‌های میان‌مدت همچون برنامه ششم توسعه می‌توانیم شاهد بهبود شرایط و جایگاه محیط زیست کشور باشیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، رئیس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی آب و محیط زیست در کشور، ابلاغ سیاست‌های محیط زیست توسط رهبری، فرصتی مغتنم برای ایجاد عزمی راسخ به منظور بهبود شرایط محیط زیست کشور است.

انتهای پیام

کد N899548

وبگردی