آفتاب
اسماعیلی:

شهدا به ما آموختند که شیطان بزرگ همیشه شیطان بزرگ است

شهدا به ما آموختند که شیطان بزرگ همیشه شیطان بزرگ است

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء ارتش با اشاره به تلاش دشمن برای ورود به عرصه فرهنگی کشور، اظهار کرد: نتیجه تهاجمات فرهنگی اشغال جغرافیا نیست بلکه اشغال افکار عمومی است.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء ارتش با اشاره به تلاش دشمن برای ورود به عرصه فرهنگی کشور، اظهار کرد: نتیجه تهاجمات فرهنگی اشغال جغرافیا نیست بلکه اشغال افکار عمومی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء ارتش صبح امروز یک‌شنبه در صبحگاه عمومی این قرارگاه که با حضور خانواده شهدای سایت رادار سوباشی برگزار شد با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان در عرصه اقتصادی اقدام به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان کردند. آنها همچنین در عرصه نظامی نیز هشت سال جنگ نابرابر بر ما تحریم کردند اما ما توانستیم مقتدرانه به دفاع از خاک کشورمان بپردازیم.

وی با بیان این‌که از همان زمان دشمن اقدام به تحمیل تحریم‌هایی در حوزه نظامی کرده و این تحریم‌ها هنوز نیز وجود دارد به بداخلاقی‌های سیاسی دشمن اشاره کرد و ‌گفت: در عرصه سیاسی همواره شاهد بداخلاقی‌ها و بدعهدی‌های بسیاری از سوی دشمنان کشورمان بوده‌ایم. در عرصه علمی نیز حسادت‌های آنها موجب به شهادت رسیدن دانشمندان کشورمان شد.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء ارتش با بیان این‌که در عرصه اجتماعی نیز دشمن دست از سر علما، دانشمندان و اساتید کشور برنداشت و اقدام به ترور آنها کرد،‌ گفت: در همه این عرصه‌ها دشمن همواره از جمهوری اسلامی ایران مقاومت دید و سیلی سخت و محکمی از مردم ایران تجربه کرد.

اسماعیلی با اشاره به تلاش دشمن برای حضور در عرصه فرهنگی کشور به بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی رویکردی بنیادین دارند و در این عرصه دو جبهه حق و باطل را معرفی کرده‌اند.

وی با بیان این‌ که بیش از دو دهه است که رهبری دغدغه‌های فرهنگی خود را معرفی می‌کنند، خاطرنشان کرد: دغدغه‌هایی که ایشان دارند تا حدی موجب معرفی تهاجم فرهنگی به عنوان شبیخون فرهنگی شده است. این در حالی است که در هیچ کدام از عرصه‌های دیگر از جمله عرصه‌های، سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی از تعبیر شبیخون استفاده نشده است.

اسماعیلی با اشاره به تعبیر شبیخون فرهنگی مقام معظم رهبری، گفت: در عرصه فرهنگی همواره شبیخون فرهنگی وجود داشته است چرا که در این عرصه دشمن با صرف هزینه‌های کمتر به اهداف بلندتری دست پیدا می‌کند و با نشانه‌گیری هویت یک کشور اقدام به القای تفکرات جهت‌دار در آن کشور می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که نتیجه تهاجم فرهنگی اشغال جغرافیا نیست بلکه اشغال افکار عمومی است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران یاد گرفته‌ایم که سیستم‌های نظامی حیات کشور را بیمه نمی‌کنند بلکه این نیروهای انسانی، متعهد و ولایتمدار هستند که این کار را انجام می‌دهند. در این زمینه شهدای گرانقدر با تقدیم تمام وجود خود ثابت کردند که می‌توان اعتماد به نفس داشت و خودباوری را ارتقا داد. آنها به ما آموختند که سرمایه‌های واقعی کشور روی زمین و نیروهای انسانی آن هستند نه نفت، گاز و منابع زیرزمینی.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء ارتش، خاطرنشان کرد: به ما آموختند که شیطان بزرگ همیشه شیطان بزرگ است. آنها همچنین به ما معرفی کردند که غده سرطانی در منطقه کیست و چگونه می‌توان دوست را از دشمن واقعی تشخیص داد.

وی در پایان با تأکید بر این‌که در عرصه تهاجم فرهنگی وظیفه ما یورش فرهنگی به جبهه دشمن و تقویت جبهه خودی است، خاطرنشان کرد: باید همواره توجه داشته باشیم که در تقویت جبهه خودی به دو موضوع مستتر توجه ویژه‌ای کنیم. باید تلاش کنیم که ضمن توجه ویژه به اسوه ها و الگوهای انقلاب و شهدا قدرت بینایی دل و بصیرتمان را تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که به مناسبت 5 مرداد ماه سالروز حمله هوایی دشمن به سایت رادار سوباشی و شهادت 19 تن از رزمندگان این قرارگاه برگزار شد از خانواده شهدای این سایت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

کد N899530

وبگردی