آفتاب

سفر قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس به مشهد

سفر قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس به مشهد

‌قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در ادامه سفر خود به ایران وارد مشهد مقدس شد و از آرامگاه فردوسی، گنجینه و هدایای مقام معظم رهبری، موزه‌های قرآن و فرش و مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، ایو رسیه، قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در بازدید از آرامگاه فردوسی از نزدیک با زندگینامه، آثار و اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی آشنا و از بخش‌های مختلف آرامگاه فردوسی بازدید کرد.

در این بازدید که با نقالی و شاهنامه‌خوانی همراه بود، قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس و همراهان وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آرامگاه حکیم توس بیش از پیش با این شاعر و حکیم بلند آوازه ایران زمین آشنا شدند.

همچنین قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در ادامه سفر خود به مشهد به حرم رضوی رفت و از گنجینه و هدایای مقام معظم رهبری و موزه‌های قرآن و فرش و مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی بازدید کرد و از نزدیک با اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی آشنا شد.

ایو رسیه درباره اهداف سفر خود به ایران اظهار کرد: هدفم از این سفر دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مناطق جنگ زده ایران در دوران جنگ تحمیلی بود و در روزهای پایانی سفرم به مشهد آمدم.

وی در جریان این سفر خود با مهدی عزیزیان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

کد N899457

وبگردی