آفتاب

گفتگوی تلفنی داود اوغلو و کامرون در مورد حملات ترکیه به سوریه

گفتگوی تلفنی داود اوغلو و کامرون در مورد حملات ترکیه به سوریه

نخست وزیران ترکیه و انگلیس طی گفتگویی تلفنی، موضوع حملات ارتش ترکیه به مواضع داعش و پ ک ک در سوریه و عراق را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دوغان ترکیه، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس طی تماسی تلفنی با «احمد داود اوغلو» همتای ترک خود کشته شدن شماری از نظامیان و شهروندان ترکیه در اقدامات تروریستی اخیر این کشور را تسلیت گفت.

بر اساس بیانیه ای که دفتر نخست وزیری ترکیه در این رابطه منتشر کرد حملات ارتش ترکیه به مواضع داعش و کردهای پ ک ک در سوریه و عراق از دیگر موضوعات مورد بحث کامرون و داود اوغلو بود. در این گفتگو داود اوغلو اطلاعاتی را در خصوص عملیات نظامی علیه تروریست ها در اختیار کامرون قرار داده است.

نخست وزیر ترکیه همچنین با تکرار اظهارات پیشین مقامات آنکارا بر لزوم تشکیل دولت انتقالی در سوریه و پایان هر چه سریعتر بحران این کشور تاکید کرده است. داود اوغلو روز شنبه نیز در کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا گفت: ترکیه آماده شدیدترین واکنش ها به هر گونه تهدید از جانب عناصر تروریستی است.

وی از شهروندان ترکیه حفظ آرامش و اعتماد به دولت در مبارزه با گروه های تروریستی را خواستار شد. نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه پلیس ۵۹۰ نفر را در ارتباط با گروه های تروریستی طی دو شب در ۲۲ استان بازداشت کرده است، تاکید کرد: هر گونه اقدام غیر قانونی مترتب مجازات خواهد بود و تمام کسانی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در قتل دو نیروی پلیس دست داشتند، بازداشت می شوند.

 

کد N899285

وبگردی