آفتاب

کشته شدن ۲۰۰ نفر از شبه نظامی در درگیری با ارتش افغانستان

کشته شدن ۲۰۰ نفر از شبه نظامی در درگیری با ارتش افغانستان

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد ۲۰۰ نفر از شبه نظامیان طالبان طی دو روز گذشته در درگیری با نیروهای ارتش در ۱۰ ولایت کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع افغانستان افزود: کانون درگیری ها میان شبه نظامیان طالبان و نیروهای ارتش شمال افغانستان بود که علاوه بر کشته شدن ۲۰۰ نفر از نیروهای طالبان، منجر به کشته شدن ۱۳ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان شده است.

در همین رابطه حاکم ولایت بدخشان گفت: شبه نظامیان طالبان یک گروه کوچک از نیروهای ارتش را در یکی از مناطق این ولایت محاصره کرده اند و در حال حاضر درگیری میان طرفین ادامه دارد.

هنوز گروهک طالبان هیچگونه واکنشی به این خبر نشان نداده است. این در حالی است که از زمان خروج نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان «ایساف» از این کشور، روند حملات شبه نظامیان مسلح در نقاط مختلف این کشور تشدید شده است.

گروهک طالبان معمولا مسئولیت حملات علیه نیروهای دولتی را برعهده می گیرد. این حملات با وجود شروع مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان همچنان انجام می گیرد. گفتنی است ملا عمر سرکرده گروهک طالبان این مذاکرات را قانونی دانسته است.

کد N899257

وبگردی