آفتاب

اپوزیسیون بروندی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد

اپوزیسیون بروندی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد

احزاب مخالف دولت بروندی پیروزی مجدد «پیر انکورونزیزا» در انتخابات ریاست جمهوری را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، احزاب اپوزیسیون بروند که انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را تحریم کرده بودند، اعلام کردند نتایج این انتخابات را که با پیروزی مجدد رئیس جمهوری فعلی به پایان رسید، نمی پذیرند.

اپوزیسیون بروندی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد پیروزی «پیر انکورونزیزا» به ریاست جمهوری غیرقانونی و نامشروع است. احزاب مخالف همچنین خواستار برگزاری انتخاباتی عادلانه و آزاد با نظارت نهادهای بین المللی در این کشور آفریقایی شدند.

«فدریک بامووگین یومویرا» سخنگوی ۱۰ حزب اپوزیسیون بروندی با بیان این مطلب تاکید کرد مخالفان دولت به اعتراض خود تا زمان اجرایی شدن خواسته هایشان ادامه خواهند داد.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری بروندی با مخالفت هایی نیز در خارج از این کشور مواجه شده است. «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا امروز طی کنفرانسی مطبوعاتی در کنیا ضمن انتقاد از این انتخابات، آن را بی اعتبار خواند.

مخالفت ها با نتایج انتخابات ریاست جمهوری این نگرانی را به وجود آورده که اوضاع این کشور بار دیگر متشج شود. این در حالی است که تصمیم انکورونزیزا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برای بار سوم، موجب اعتراضات خشونت باری از ماه آوریل تا کنون شده که در نتیجه آن دست کم ۷۷ نفر جان باخته اند.

کد N899197

وبگردی