آفتاب

انگلیس توصیه «پرهیز از سفرهای غیرضروری به ایران» را لغو کرد

انگلیس توصیه «پرهیز از سفرهای غیرضروری به ایران» را لغو کرد

وزارت خارجه بریتانیا توصیه قبلی خود در ارتباط با پرهیز از سفرهای غیرضروری به ایران را تغییر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا )در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا که امروز(شنبه سوم مردادماه)،منتشر شده، آمده است: "توصیه ما درباره پرهیز از سفرهای غیرضروری به ایران همچنان درباره مناطق خاصی به ویژه مرز ایران با عراق، افغانستان و پاکستان برقرار است. اما درباره سفر به سایر مناطق ایران، این توصیه دیگر برقرار نیست."

بر اساس آن چه که بی.بی.سی گزارش داده است فیلیپ هموند، وزیر امور خارجه بریتانیا بخشی از دلیل این تغییر را "کاهش خصومت با بریتانیا در دولت رئیس جمهور روحانی" عنوان کرده است.

این بیانیه 11 روز بعد از اعلام توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی از جمله بریتانیا صادر شده است.

در پاییز ۱۳۹۰ به دنبال ورود برخی از دانشجویان معترض به سفارت انگلیس در تهران، روابط دیپلماتیک رسمی دو کشور در پایین‌ترین سطح پیش از قطع کامل روابط قرار گرفت.

معرفی "کاردار غیر مقیم" از سوی دو کشور در پاییز ۱۳۹۲ امیدهایی برای بهبود روابط ایجاد کرد، اما نتوانست باعث بازگشایی سفارت‌خانه‌ها شود.

بعد از اعلام توافق جامع هسته‌ای در 23 تیرماه ، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در گفت وگوی تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور ایران ،درباره تسریع روند بازگشایی سفارت انگلیس در تهران ابراز امیدواری کرد .

انتهای پیام

کد N899196

وبگردی