آفتاب
نوبخت:

ارزانی با افزایش تولید داخلی فراهم می‌شود

ارزانی با افزایش تولید داخلی فراهم می‌شود

سخنگوی دولت گفت: برنامه دولت این نیست که با افزایش واردات کمبود عرضه را جبران کند.

سخنگوی دولت گفت: برنامه دولت این نیست که با افزایش واردات کمبود عرضه را جبران کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست اتحادیه‌ها و تعاونی‌های برتر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم انتظار دارند که از آثار مثبت رفع تحریم ها برخوردار شوند، اظهار کرد: ارزانی وقتی ایجاد می‌شود که تولید و عرضه افزایش یابد.

وی همچنین گفت: عرضه هم می تواند از طریق واردات و هم می تواند از طریق افزایش تولید ، افزایش یابد. افزایش واردات ممکن است در کوتاه مدت قیمت ها را مهار کند اما ما برای کارگران خارجی شغل ایجاد می کنیم. برنامه دولت برای افزایش عرضه این است که سرمایه گذاری و تولید افزایش یابد. بنابراین ما دنبال فراهم کردن فضا برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم. اکنون حدود 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی بخش خصوصی است که آن را باید وارد سرمایه گذاری کرد.

نوبخت در ادامه اظهار کرد: اکنون هیأت های مختلف خارجی به ایران می آیند که ما برای هر کشور یک پکیج آماده کردیم تا بدانیم هر کشور چه کمکی می تواند به ما داشته باشد. قرار نیست ما بازار را تحویل شرکت های خارجی دهیم.

سخنگوی دولت همچنین درباره سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان گفت: ما از سفر مقامات هر کشوری که در شرایط تحریم حاضر نبودند با ایران همکاری کنند اما اکنون با رفع تحریم ها این آمادگی را دارند استقبال می کنیم البته ما برنامه دقیقی داریم که از ظرفیت های این کشورها در چه شرایطی استفاده کنیم.

وی در ادامه درباره نحوه استفاده از منابع آزاد شده از سوی کشورمان گفت: ما در برنامه ششم توسعه در حال آماده کردن برنامه برای استفاده از این منابع هستیم. برنامه ششم توسعه شش ماه دیگر و همزمان با لغو تحریم ها اجرا می‌شود. طبق محاسبات ما کشور به سرمایه گذاری زیادی نیازمند است و 100 یا 120 میلیارد دلار منابع آزاد شده پاسخگوی نیازهای ما نیست. ما به افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیازمندیم.

نوبخت در پایان در مورد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یادآورشد: این سیاست ها مشکلات ما را حل خواهد کرد. ما به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دوران پس از تحریم نیازمندیم.

انتهای پیام

کد N899127

وبگردی