آفتاب

چراغ سبز بارزانی به ترکیه برای حمله به پ.ک.ک

چراغ سبز بارزانی به ترکیه برای حمله به پ.ک.ک

العالم نوشت:

 نخست وزیر ترکیه مدعی شد که مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق بر "حق" ترکیه در اجرای عملیات نظامی علیه حزب کارگران کرددستان (پ ک ک) تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه به دنبال آغاز عملیات این کشور علیه مواضع داعش در سوریه و مواضع پ ک ک در شمال عراق، در کنفرانسی خبری با اشاره به این که ترکیه در محاصره آتش قرار گرفته است، به سازمان های تروریستی درباره آزمایش صبر آنکار هشدار داد و گفت: مسعود بارزانی، حمله به پ.ک.ک را حق ترکیه می داند.

به نوشته روسیا الیوم، وی ادامه داد: هر کس امنیت ما را نشانه بگیرد، با قدرت به او پاسخ خواهیم داد و به کسی اجازه نمی‌دهیم که امنیت ما را تهدید کند.

نخست‌وزیر ترکیه افزود: هیچ کس نمی‌تواند صبر ما را امتحان کند و ما از نخبگان سیاسی ترکیه می‌خواهیم در مقابله با تروریسم با دولت متحد شوند.

" مولود جاوش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه نیز از موفقیت نیروهای ارتش این کشور در بازداشت حدود 2000 نفر به اتهام پیوستن به گروه های تروریستی و جلوگیری از ورود 1800 تروریست به خاک ترکیه خبر داد و ادعا کرد که ترکیه وارد جنگ با گروه های تروریستی بویژه داعش شده است.

به نوشته رسانه های ترکیه، از سوی دیگر حزب کارگران کردستان عراق نیز در واکنش به حمله هوایی ترکیه به مواضع این حزب در شمال عراق، در بیانیه ای پایان آتش بس با آنکارا را اعلام کرد.

این حزب اعلام کرد که به دنبال حملات هوایی ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک، دیگر آتش بس مفهومی ندارد.

رجب طیب اردوغان سال 2012 گفت وگوهای صلح با کردهای کردستان عراق را آغاز کرده بود.

4949

کد N899118

وبگردی