آفتاب

تمدید 10 ساله فعالیت نیروگاه هسته‌ای ارمنستان

تمدید 10 ساله فعالیت نیروگاه هسته‌ای ارمنستان

نخست‌وزیر ارمنستان ضمن تهدید مجوز فعالیت تنها نیروگاه هسته‌ای ارمنستان تا 10 سال دیگر اعلام کرد که برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ای دیگر، مذاکراتی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، هویک آبراهامیان، نخست‌وزیر ارمنستان، این اظهارات را در نشست تعیین سیاست بلندمدت انرژی در این کشور که مقامات دولتی و قانونگذاران ارمنستان نیز در آن حضور یافته بودند،‌ بیان کرد.

آبراهامیان گفت:‌ برای حفظ امنیت انرژی موجود کشور در آینده، جمهوری ارمنستان به توسعه صنعت هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

او هم‌چنین اعلام کرد که یک قرارداد اقتصادی مربوط به تمدید 10 ساله فعالیت نیروگاه هسته‌ای مِتسامور، توسط مجلس ملی این کشور تصویب شده است.

نخست‌وزیر ارمنستان هم‌چنین از انجام مذاکراتی با سرمایه گذاران و شرکت‌های خارجی برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ای جدید در این کشور خبر داد.

معاون وزیر انرژی ارمنستان نیز اعلام کرد که هدف این کشور، به بهره‌برداری رساندن این نیروگاه هسته‌ای جدید تا سال 2027 است.

آبراهامیان هم‌چنین از آغاز یک برنامه استراتژیک 20 ساله در زمینه سرمایه‌گذاری انرژی خبر داد که بنابر آن ظرفیت‌های مختلف ارمنستان مثل منابع انرژی تجدیدپذیر، شناخته و توسعه پیدا خواهند کرد.

این برنامه قرار است با همکاری آژانس توسعه ملی آمریکا انجام شود.

در ماه می، خبرگزاری آرکا ارمنستان خبر داده بود که مجلس ملی ارمنستان دو قرارداد همکاری با روسیه در زمینه افزایش 10 ساله عمر فعالیت نیروگاه هسته‌ای متسامور را تایید کرده است که بنابراین قراردادها روسیه 270 میلیون دلار به ارمنستان وام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N899092

وبگردی