آفتاب

تصویب لایحه اصلاح مصرف انرژی هسته‌ای در فرانسه

تصویب لایحه اصلاح مصرف انرژی هسته‌ای در فرانسه

شورای ملی فرانسه لایحه‌ی اصلاح در الگوی استفاده از انرژی هسته‌ای در این کشور را که بنابر آن سهم تولید انرژی مورد نیاز فرانسه با استفاده از راکتورهای هسته‌ای به 50 درصد کاهش می‌یابد را به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیرنیوز؛هم اکنون دو سوم از کل انرژی مورد نیاز فرانسه از طریق انرژی هسته‌ای تامین می‌شود که این میزان بیش از هر کشور دیگری است.

فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه، در وعده‌ی انتخاباتی خود در سال 2012 اعلام کرد که قصد دارد سهم استفاده از انرژی هسته‌ای در کل برق مورد نیاز فرانسه را به 50 درصد کاهش دهد و نیز فعالیت برخی از نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه با عمر بالا را مثل نیروگاه هسته‌ای فسنهایم را تا سال 2016 متوقف کند.

دولت اولاند در ژوئن سال گذشته اعلام کرد که ظرفیت تولید برق انرژی هسته‌ای فرانسه که هم اکنون 63.2 گیگاوات است ثابت خواهد ماند و تا سال 2025 نیز انرژی هسته‌ای تنها 50 درصد از کل انرژی مورد نیاز فرانسه را تامین خواهد کرد.

بحث در مورد تصویب این طرح در شورای ملی پارلمان فرانسه از اکتبر سال گذشته آغاز شد، این طرح تا سال 2030، 40 درصد و تا سال 2050، 75 درصد تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش خواهد داد.

هم‌چنین تا سال 2025، منابع انرژی تجدیدپذیر مثل انرژی باد و خورشید، حدود 32 درصد از کل برق مورد نیاز این کشور را تامین خواهد کرد.

روز جمعه شورای ملی پارلمان فرانسه، پس از 150 ساعت بحث و بررسی این طرح، آن را به تصویب رساند.

انتهای پیام

کد N899006

وبگردی