آفتاب

بازداشت پزشک استرالیایی داعش پس از بازگشت به کشورش

بازداشت پزشک استرالیایی داعش پس از بازگشت به کشورش

یک پرستار استرالیایی که می‌گوید تروریست‌های داعش وی را مجبور کرده بودند در سوریه به عنوان یک پزشک فعالیت کند، پس از بازگشت به استرالیا بازداشت و با اتهامات تروریستی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس فدرال استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد، "آدام بروکمن" 39 ساله جمعه شب براساس حکم بازداشت ایالت ویکتوریا مربوط به مشارکت ادعا شده‌اش در درگیری‌های سوریه در فرودگاه بین‌المللی سیدنی بازداشت شد.

آدام بروکمن امروز (شنبه) از طریق ارتباط تصویری از بازداشتگاه پلیس در دادگاه حضور یافت؛ جایی که «تیم مشترک مقابله با تروریسم ملبورن» درخواست استرداد وی به ایالت ویکتوریا را به قاضی دادگاه تقدیم کردند. قرار است وی صبح دوشنبه در یکی از دادگاه‌های ملبورن حاضر شود.

حکم بازداشت بروکمن روز جمعه صادر شد. پلیس جزئیات اتهاماتی را که وی با آنها مواجه است، اعلام نکرده و بروکمن نیز در جریان حضور مختصری که در دادگاه داشت، هیچ صحبتی نکرد.

وی روز سه‌شنبه تسلیم مقامات در ترکیه شد و به صورت داوطلبانه با اسکورت پلیس به استرالیا بازگشت.

بروکمن در مه سال جاری میلادی به رسانه «فیرفاکس» گفته بود: سال گذشته میلادی برای انجام اقدامات بشردوستانه برای غیرنظامیانی که گرفتار جنگ شده‌اند، به سوریه رفتم و از هرگونه جرمی مبرا و بی‌گناه هستم.

وی گفت: پس از آنکه در یکی از حملات هوایی زخمی و به بیمارستانی تحت کنترل داعش منتقل شدم، این تروریست‌ها مرا مجبور به ملحق شدن به گروهشان کردند. پس از آنکه حالم بهتر شد، آنها اجازه رفتن به من ندادند.

بروکمن توانسته بود اعتماد تروریست‌های داعش را با فعالیت کردن به عنوان یک پزشک جلب کند و توانست در دسامبر سال گذشته میلادی به ترکیه فرار کند.

وی در ادامه مصاحبه‌اش گفته بود: من با تمامی اقدامات افراطی و خشونت‌آمیز تروریست‌های داعش از جمله سر بریدن مخالف هستم. البته تحقیقاتی صورت خواهد گرفت. خوشبختانه مسائل آنقدرها هم بد نیست.

این در حالی است که حمایت از یک سازمان تروریستی جرم محسوب می‌شود و حداکثر 25 سال حبس به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N898845

وبگردی