آفتاب

چین به دارنده بیشترین نیروگاه‌های برق اتمی جهان تبدیل می‌شود

چین به دارنده بیشترین نیروگاه‌های برق اتمی جهان تبدیل می‌شود

رسانه دولتی چین امروز (شنبه) گزارش داد، این کشور در حال ساخت یک نیروگاه برق اتمی جدید است تا تعداد واحدهای برق اتمی خود را به 26 مورد برساند و به بزرگترین دارنده نیروگاه‌های برق اتمی در جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه خلق چاپ چین نوشت، ساخت ششمین واحد تولید برق اتمی روز جمعه در استان لیائونینگ آغاز شده است.

این دومین سازه تولید برق اتمی است که در سال‌جاری میلادی در حال ساخت است. آغاز ساخت نخستین سازه در سال‌جاری میلادی به تاریخ 29 مارس 2015 بازمی‌گردد.

این واحد تولید برق اتمی جدید تعداد آنها را به عدد 26 نزدیک می‌کند و با این کار، چین به بزرگترین دارنده نیروگاه‌های تولید برق اتمی در جهان بدل می‌شود.

چین به خاطر رویارویی با اوضاع وخیم محیط‌ زیستی- به دنبال توسعه نیروگاه‌های برق اتمی خود و یافتن راه‌حل مناسب برای دستیابی به انرژی پاک و سازگار با محیط‌ زیست است. به همین دلیل در دستور کار 2014 تا 2020 خود، دولت پکن تصمیم گرفته که ظرفیت تولید برق از نیروگاه‌های برق اتمی را به 58 هزار مگاوات تا 2020 برساند و از این طریق به تولید انرژی پاک بپردازد تا اینکه ازسوخت‌های فسیلی استفاده کند.

چین ساخت نیروگاه‌های اتمی خود را در پی فاجعه اتمی 2011 فوکوشیما ژاپن ناشی از سونامی متوقف کرد و سال گذشته میلادی پس از بررسی اوضاع امنیتی، ساخت آنها را از سر گرفت.

انتهای پیام

کد N898798

وبگردی