آفتاب

آغاز فعالیت راکتور ولسانگ 2 کره جنوبی

آغاز فعالیت راکتور ولسانگ 2 کره جنوبی

راکتور واحد 2 نیروگاه هسته‌ای ولسانگ کره جنوبی پس از به اتمام رساندن تست‌های بازرسی‌های ایمنی و امنیتی و دریافت مجوز از دولت، فعالیت رسمی و تجاری خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری یونهاپ، شرکت هسته‌ای کریاهیدرو (KHNP)، مالک و گرداننده نیروگاه هسته‌ای ولسانگ کره جنوبی اعلام کرده است که راکتور هسته‌ای واحد 2 این نیروگاه پس از گذراندن هشت ماه آزمایش‌ها و بازرسی‌های ایمنی و دریافت مجوزهای لازم، وارد فاز فعالیت رسمی خود شد.

ساخت راکتور 2 نیروگاه ولسانگ از سال 2008 آغاز و در سال 2013 به پایان رسید، اما کمیسیون ایمنی و امنیت انرژی هسته‌ای کره جنوبی به دلیل کشف یک مشکل امنیتی مربوط به کابل کنترل این راکتور، صدور مجوز آغاز به فعالیت این راکتور را به تعویق انداخت.

فرایند سوخت‌گیری راکتور 1050 مگاواتی ولسانگ 2، نوامبر گذشته پس از آن که کمیسیون ایمنی و امنیت انرژی هسته‌ای کره جنوبی بالاخره مجوز آغاز فعالیت این راکتور را صادر کرد.

از آن زمان تاکنون دیگر تست‌های ایمنی ضروری نیز از این راکتور به عمل آمده است.

کره‌جنوبی هم اکنون دارای 24 راکتور هسته‌ای فعال با ظرفیت 22 گیگاواتی است که این راکتورها حدود 23 درصد از کل انرژی مورد نیاز این کشور را تامین می‌کنند.

هم‌چنین 4 راکتور دیگر نیز در این نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت هستند که قرار است تا سال 2018؛ 5600 مگاوات دیگر به ظرفیت تولید انرژی کره جنوبی اضافه کنند.

انتهای پیام

کد N898704

وبگردی