آفتاب

آغاز سومین هفته عملیات آزادسازی الانبار و ادامه پیشروی ارتش عراق

آغاز سومین هفته عملیات آزادسازی الانبار و ادامه پیشروی ارتش عراق

عملیات نظامی آزادسازی استان الانبار عراق با پیشروی نیروهای عراقی و محاصره کامل دو شهر رمادی و فلوجه و بستن مسیرهای امدادرسانی به داعش وارد هفته سوم خود شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری العربیه، عملیات آزادسازی استان الانبار عراق در حالی وارد هفته سوم خود شده است که نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی کنترل مناطق و مسیرهایی در شرق رمادی را که تنها پنج کیلومتر از مجتمع دولتی این شهر فاصله دارند در دست گرفته‌اند. آنها همچنین در جنوب این شهر در مناطق مجاور با خیابان «ستین» پیشروی کرده‌اند.

نیروهای عراقی همچنین در جنوب غرب شهر «الزنکوره» تا روستای «العنکور» نیز پیشروی‌هایی داشته‌اند.

به گفته منابع عراقی این نیروها از محور راست دانشگاه تا منطقه «الحوز» که تنها گذرگاه تحرکات داعش از رمادی به مناطق مرزی با سوریه و اردن است، پیشروی کرده‌اند.

درمحور شمالی نیز نیروهای عراق در مسیر بین‌المللی در منطقه «البوعیثه» متمرکز شده و مسیرها به سمت «الحامضیه»، «الخالریه» و «الصقلاویه» تا فلوجه را بستند. همچنین 13 روستا در شمال رمادی را از دیگر مناطق جدا کردند.

در همین راستا سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق بار دیگر خواهان ایفای نقش ساکنان الانبار در عملیات آزادسازی این استان و حفظ خاک خود شد.

روز پنجشنبه نیز سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که عراق برای نخستین بار سربازانی را که توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا آموزش دیده‌اند مستقر کرده است و طی چند روز گذشته 3000 سرباز عراقی را برای بازپس‌گیری شهر رمادی به استان الانبار ارسال کرده است.

وی گفت: حدود 500 نیرو از عشایر سنی که توسط افسران عراقی و با نظارت سربازان آمریکایی آموزش دیده‌اند نیز در این عملیات شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N898665

وبگردی