آفتاب

بازداشت افسر آمریکایی به اتهام عکسبرداری از زیردریایی اتمی

بازداشت افسر آمریکایی به اتهام عکسبرداری از زیردریایی اتمی

یک افسر 28 ساله نیروی دریایی آمریکا به خاطر تصویربرداری غیرقانونی از زیردریایی‌های اتمی و تلاش برای مخفی کردن شواهد متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین سوسیر، افسر نیروی دریایی آمریکا در مه 2015 بازداشت و با قرار وثیقه یکصد هزار دلاری آزاد شد. اتهام وی تصویربرداری غیرقانونی از زیردریایی اتمی «الکساندریا یو.اس.اس» و تلاش برای مخفی کردن شواهد است.

در سال 2009، این افسر 28 ساله نیروی دریایی آمریکا تصاویری را با تلفن همراهش از مناطق محرمانه و تجهیزات بر روی ناو مذکور در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در کانتیکت برداشت. در مارس 2012، تلفن همراه وی در یک ایستگاه بازیافت زباله در کانتیکت یافت شد.

دادستان‌های آمریکایی اعلام کردند، وی پس از بازجویی توسط اف.بی‌.آی و بازپرسان نیروی دریایی در ژوئیه سال جاری میلادی، لپ‌تاپ، دوربین و رم آن را نابود کرد. قطعات لپ‌تاپ در اراضی جنگلی متعلق به خانواده این افسر جوان یافت شد.

این جوان هم‌اکنون در یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی در نیویورک مشغول است. حکم دستیابی غیرقانونی به اطلاعات دفاعی حداکثر تا 10 سال حبس و دور زدن قانون و مخفی کردن شواهد 20 سال حبس دارد.

انتهای پیام

کد N898562

وبگردی