آفتاب
مدیرمسوول روزنامه اعتدال:

رسانه‌ها در مذاکرات هسته‌ای کم نگذاشتند

رسانه‌ها در مذاکرات هسته‌ای کم نگذاشتند

مدیرمسوول روزنامه اعتدال درباره‌ی عملکرد رسانه‌ها در موضوع توافق هسته‌ای گفت: رسانه‌های ما در امر مذاکرات هسته‌ای کم نگذاشتند؛ البته هر رسانه‌ای با دید خود به مسأله نگاه می‌کرد و حتی این اواخر علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری باز هم برخی‌ها بر همان مسیر خود را اصرار داشتند.

وی همچنین مشکل نبود بودجه در بخش خصوصی را به عنوان یکی از ضعف‌های مطبوعات خصوصی مطرح کرد که موجب تعطیلی آنها در ایام تعطیل می‌شود و گفت: چرا مطبوعات دولتی باید آگهی منتشر کنند. اگر دولت می‌خواهد با مردم حرف بزند و یک رسانه دارد، کدام منطقی می‌پذیرد که این دولت که می‌خواهد با مردم حرف بزند با آگهی هزینه‌ تریبونش را دربیاورد؟

رضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا، گفت: رسانه‌های ما در امر توافق مذاکرات هسته‌ای کم نگذاشتند، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و حتی رسانه‌های مکتوب ما کم نگذاشتند. حتی خود ما که روزنامه‌ای هستیم که در حوزه قرآن کار می‌کنیم، در ایام مذاکرات هسته‌ای تیتر اولمان را به مسأله هسته‌ای و مذاکرات اختصاص دادیم. چون لازم بود تیم مذاکره‌کننده حمایت شوند. به ویژه با تأکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند لازم بود از این مسأله حمایت کنیم.

صابری در ادامه تأکید کرد: فکر می‌کنم رسانه‌ها کم نگذاشتند، اما برخی‌ها سهمشان را کج گذاشتند.

وی در ادامه درباره تعطیلی رسانه‌ها در ایام تعطیلات نیز مطرح کرد: متأسفانه این مشکلی است که همواره وجود داشته و رسانه‌های مکتوب تعطیل می‌شوند. این یک ضعف و نقص است که در فضای رسانه‌ای کشور وجود دارد. خود ما آن زمان که مجوز گرفتیم یکی از نکاتی که در درخواستمان نوشتیم این بود که در ایام تعطیل ویژه‌نامه‌ای را همیشه انتشار کنیم ولی متأسفانه از یک طرف مطبوعات بخش خصوصی در پول‌سازی مشکل دارند، از طرف دیگر در یارانه‌ای که برای مطبوعات در نظر گرفته می‌شود، این یارانه آنقدر نیست که کفایت بخشی از این هزینه‌های موجود که با رعایت تعطیلی کار می‌کنند را بدهد.

او گفت: این یک واقعیت است کسانی که در دنیا می‌خواهند فکر مردم را مهندسی کنند، پول خرج می‌کنند. امروز یک چیز در دنیا خیلی مشهور است به نام هالیوود. این طور نیست که علیرغم اینکه ظاهرش خصوصی است، خصوصی باشد. برای هالیوود و مهندسی کردن فکر مردم هزینه می‌کنند. در کشور ما متأسفانه اگر بگوییم رسانه‌های دولتی کار کنند، با یک جهت خاص کار می‌کنند. طبیعتا آن‌ها هم یارانه می‌گیرند در حالی که انصافا رسانه‌های دولتی نباید یارانه بگیرند. یارانه معمولا برای بخش خصوصی است.

مدیرمسوول روزنامه اعتدال گفت: مشکل اینجاست روزنامه‌های بخش خصوصی حمایت نمی‌شوند و از طرفی در فکر ما ایرانی‌ها خصوصی‌سازی یک چیز عجیب و غریبی است. آن‌هایی که مسوول حمایت از بخش خصوصی هستند گاهی سختشان است که این کار را بکنند. اگر قانون نداشت به هیچ عنوان یارانه را هم نمی‌دادند. ولی به هر دلیل آن چیزی که الان داده می‌شود کفایت انتشار برای روزهای تعطیل را نمی‌کند و خیلی از مطبوعات خوشحال می‌شوند هر چه تعطیلی بیشتر شود. چون هزینه‌هایشان کم می‌شود.

رضا صابری در پایان درباره چرایی نبود بودجه در بخش خصوصی نیز اظهار کرد: یکی از دلایلش این است که آگهی‌ها در مطبوعات دولتی و حکومتی می‌روند، چرا مطبوعات دولتی باید آگهی منتشر کنند؟ اگر دولت می‌خواهد با مردم حرف بزند و یک رسانه دارد، کدام منطقی می‌پذیرد که این دولت که می‌خواهد با مردم حرف بزند با آگهی هزینه‌ تریبونش را دربیاورد. شهرداری اگر با مردم می‌خواهد حرف بزند، با کدام منطق می‌خواهد هزینه تریبونش را دربیاورد. صداوسیما اگر تصمیم می‌گیرد به غیر 22 شبکه تلویزیونی و رادیویی، رسانه مکتوب هم داشته باشد با کدام منطق آگهی را که نان بخش خصوصی‌ است می‌گیرد. در حالی که وزارت ارشاد باید بیاید و بررسی کند و آگهی را به بخش خصوصی بدهد تا بخش خصوصی بتواند خودش را تقویت کند و جدی‌تر وارد عمل شود. آن وقت می‌شود انتظار داشت که ایام تعطیل مطبوعات به میدان بیایند.

انتهای پیام
کد N898533

وبگردی