آفتاب

خرید بالغ بر 68 هزار تن گندم خوراکی مازاد بر نیاز کشاورزان سمنانی

خرید بالغ بر 68 هزار تن گندم خوراکی مازاد بر نیاز کشاورزان سمنانی

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از خرید تضمینی بالغ بر 68 هزار تن گندم خوراکی مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خبر داد.

محمدباقر منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، با اعلام این خبر اظهارکرد: میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این حجم از خرید گندم خوراکی مازاد بر نیاز کشاورزان در قالب 12 هزار و 128 محموله کشاورزان گندم‌کار استان از 12 خرداد امسال‌ تاکنون انجام شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به وجود 32 مرکز خرید تضمینی گندم در سطح این استان افزود: هم‌اکنون کار خرید گندم از کشاورزان در 30 مرکزخرید استان، ادامه دارد.

منوچهری در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص پایان خرید محصول گندم از کشاورزان استان، تصریح کرد: کار خرید تقریبا در عمده شهرستان‌های هشت‌گانه استان به پایان رسیده و در حال حاضر مراکز خرید گندم در مناطقی نظیر شاهرود، میامی، کالپوش، نردین و... همچنان در حال انجام است. ضمن اینکه در همه شهرستان‌ها مراکزی برای خرید گندم از کشاورزان استان وجود دارد که کشاورزانی که تاکنون محصول خود را تحویل نداده‌اند می‌توانند گندم خود را به این مراکز تحویل دهند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص پرداخت بهای گندم کشاورزان به ایسنا، خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ 27میلیارد ریال از بهای گندم‌های خریداری شده کشاورزان استان به حساب کشاورزان واریز و 47 میلیارد ریال آن نیز در صف واریز است که بزودی به حساب گندمکاران استان واریز می‌شود.

انتهای پیام

کد N898506

وبگردی