آفتاب

اردوغان: حملات اخیر علیه داعش تنها گام نخست بود

اردوغان: حملات اخیر علیه داعش تنها گام نخست بود

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که حملات نظامی این کشور علیه پایگاه‌های داعش در شمال سوریه تنها گام اول برای حمایت از کشورش است و این حملات ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العربیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پس از نشستی که با اعضای کابینه داشت، اعلام کرد ترکیه، داعش را یک گروهک تروریستی می‌داند که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند و باید اقدامات بازدارنده‌ای برای مقابله با پیشروی این گروه تروریستی اتخاذ شود.

از سوی دیگر اردوغان تاکید کرد که موافقت آنکارا با استفاده نیروی هوایی آمریکا از پایگاه نظامی انجرلیک، ترکیه برای حمله به مواضع داعش طبق چارچوب و شرایط معینی صورت گرفته است.

وی در این باره گفت: من نمی‌خواهم مردم ترکیه در فضایی از ترس و نگرانی زندگی کنند. تلاش‌های ما برای مقابله با تروریسم وارد مرحله بسیار مهمی شده است.

اردوغان گفت: ترکیه به عملیات ضدتروریسم خود با جدیت ادامه خواهد داد و اهداف ما در این عملیات مشخص هستند: داعش، حزب کارگران کردستان و حزب انقلابی آزادی‌بخش ملی، همه این گروه‌ها تروریستی هستند که با فعالیت‌های خود امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: عملیاتی که انجام شد یک عملیات موقت نیست و در آینده ادامه خواهد یافت. این عملیات با جدیت اجرا خواهد شد و در نهایت آنکارا گروه‌های تروریستی را مجبور خواهد کرد هزینه کامل جنایات خود را بپردازند.

انتهای پیام

کد N898397

وبگردی