آفتاب
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجموعه‌های مختلف کشور به دشمن نظر واحدی دارند

مجموعه‌های مختلف کشور به دشمن نظر واحدی دارند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجموعه‌های مختلف درون کشور اگرچه ممکن است دیدگاههای مختلفی داشته باشند اما در مقابل دشمن نظر واحد و یکسانی را ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا ضمن تاکید بر همدلی و همزبانی در کشور اظهار کرد: این همدلی و همراهی به مفهوم این نیست که اگر چنانچه اشکالاتی وجود دارد این اشکالات بیان نشود بلکه مهم این است که نوع بیان انتقادات و اشکالات چگونه باید باشد که به چارچوب همدلی و همزبانی آسیبی وارد نکند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین همانطور که رهبری موضوع همدلی را مطرح کردند بررسی دقیق متن توافق‌نامه از مجاری قانونی آن نیز موردتاکید کرد لذا همه باید به سمت منافع ملی پیش برویم. اما اگر بخواهیم به صورت کلی به این موضوع نگاه کنیم باید گفت: کار با ارزشی انجام گرفته است.

وی ادامه داد : اما این که تصور شود اشکالاتی وجود ندارد قطعا این گونه نیست؛ یعنی بایستی به صورت صفر یا صد باشد اما به طور کلی می‌توان گفت کار بزرگ و پردردسری بوده که انجام شده و به همان میزان که سنگینی و پردردسری کار مشهود است به همان میزان هم باید تلاش شود اگر اشکالاتی وجود دارد به حداقل برسد تا خدای نکرده منافع ملی آسیب نبیند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه خروجی مباحث به ویژه هسته‌ای باید یکسان باشد اظهار کرد: تا از این رهگذر دشمن از خلاء های موجود استفاده نکند و احساس کند که مجموعه‌های مختلف درون کشور که ممکن است دیدگاه‌های مختلفی هم داشته باشند اما در مقابل رقیب و دشمن نظر واحدی دارند.

احمدی با تاکید بر این که باید در این گونه موارد نظر یکسانی ارائه شود خاطر نشان کرد: اگر اشکالاتی هم وجود دارد نباید این اشکالات نادیده گرفته شود بلکه به صورت دقیق و کارشناسی بررسی شود.

وی ابراز عقیده کرد: پیشنهاد امروز مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه در خصوص مساله‌ی هسته‌یی از مواردی است که با همکاری نمایندگانی که تجربه خوبی در مسائل تخصصی دارند از جنبه‌های اقتصادی و سیاسی موضوعات با دقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد و آنچه که در جهت منافع ملی کشور است لحاظ شود.

انتهای پیام

کد N898343

وبگردی