آفتاب

محمود عباس حماس را به مذاکره مخفیانه با اسرائیل متهم کرد

محمود عباس حماس را به مذاکره مخفیانه با اسرائیل متهم کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به "مذاکرات پنهان حماس در خصوص آتش بس در نوار غزه با اسرائیل" هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الاتحاد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای مشورتی جنبش فتح مدعی شد که مذاکرات حماس با و تلاش این جنبش با هدف جدا کردن نوار غزه از سایر بخش‌های سرزمین فلسطین است.

محمود عباس اخیرا جنبش حماس را متهم کرده که به شکل یک جانبه و بدون اطلاع تشکیلات خودگردان وارد مذاکراتی غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی شده که این مذاکرات پیرامون تبادل اسرا و مساله پایان محاصره غزه است.

رئیس تشکیلات خودگردان تصریح کرد: فلسطینی‌ها با تمام طرح‌هایی که با هدف از بین بردن وحدت ملی تدوین شده از جمله طرح کشور موقت یا دیگر طرح‌های این چنینی مخالف هستند.

وی افزود: ما همان طور که تمام طرح‌های توطئه‌ای سابق را با کمک آگاهی مردم و پایبندی‌شان به اصول ملی جهت تشکیل کشور مستقل در مرزهای 1967 با پایتختی قدس به شکست کشاندیم، این طرح را نیز ناکام می‌گذاریم.

عباس به عزم خود برای پایان دو دستگی‌ها و "باز پس‌گیری وحدت ملی" از طریق اجرای توافق‌های قاهره و دوحه که مبنی بر تشکیل دولتی است که برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات و شورای قانونگذاری ظرف شش ماه را برعهده داشته باشد، تاکید کرد.

در مقابل، حماس این اتهام‌های محمود عباس را رد کرده است. سامی ابوزهری، سخنگوی حماس گفت: اظهارات عباس این حق را به حماس می‌دهد تا مذاکرات تشکیلات خودگردان با اسرائیل را به شکست بکشاند.

وی تاکید کرد که حماس با انجام هرگونه مذاکره با رژیم اشغالگر قدس مخالف است.

انتهای پیام

کد N898315

وبگردی