آفتاب

اعتراض تایوان نسبت به رزمایش‌های چین در نزدیکی این کشور

اعتراض تایوان نسبت به رزمایش‌های چین در نزدیکی این کشور

تایوان با وجود بهبود روابطش با پکن نسبت به رزمایش‌های چین که این جزیره را مورد هدف قرار می‌دهد، اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، شبکه دولتی چین اوایل ماه جاری در برنامه‌ای سربازان صلح ارتش خود را نشان داد که در مسیر ساختمانی قرار داشتند که به شدت شبیه ساختمان ریاست‌جمهوری تایوان بود.

این برنامه واکنش‌های شدیدی را از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران تایوانی برانگیخت چراکه آنها ساختمان نشان داده شده را با مقر ریاست‌جمهوری تایوان مشابه می‌دانستند.

این مساله همچنین موجب افزایش نگرانی در بین مردم تایوان مبنی بر افزایش نفوذ چین در این کشور شده است.

در همین حال سخنگوی شورای امور داخلی تایوان در این باره اعلام کرد: ما از طریق مکانیزم‌های ارتباطی‌مان اعتراض خود نسبت به این مساله را به دولت پکن ابراز کرده‌ایم. این مساله احساسات مردم ما را جریحه‌دار کرده و برای مردم تایوان قابل قبول نیست.

در واکنش به این اظهارات وزارت دفاع چین با کم اهمیت جلوه دادن این رزمایش عنوان کرد: این موضوع مربوط به رزمایش‌های سالانه ارتش چین است و هیچ هدف مشخصی علیه کسی ندارد.

با وجود اینکه روابط چین و پکن از سال 2008 بهبود یافته است اما نگرانی از نفوذ چین در این کشور همچنان باقی مانده است. تایوان در سال 1949 و پس از یک جنگ داخلی از چین جدا شد اما دولت چین هنوز این کشور را بخشی از خود می‌داند.

انتهای پیام

کد N898314

وبگردی