آفتاب
جوکار در گفتگو با مهر:

شعار «مرگ بر آمریکا» نتیجه خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکاست

شعار «مرگ بر آمریکا» نتیجه خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکاست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکا با ایران باعث شعار «مرگ بر آمریکا» شده است، گفت: این شعار حتی با حل شدن بحث هسته‌ای محو نخواهد شد.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در شورای روابط خارجی این کشور و احمقانه خواندن شعار «مرگ بر آمریکا» در ایران، اظهار داشت: مشکل ما و آمریکا تنها مربوط به بحث هسته‌ای نیست . اختلافات ما با این کشور ریشه‌دار است چراکه آمریکا به دنبال سلطه‌گری بوده؛ این درحالی است که ایران در نقطه مقابل آن به دنبال عدالت‌‌طلبی است.

وی افزود: اختلافات ایران با آمریکا حل نمی‌شود مگر اینکه این کشور به مواضع خصمانه خود در مقابل ایران پایان دهد. ما از گذشته تاکنون نقطه شفافی در روابط ایران و آمریکا نمی‌بینیم و هزینه‌های زیادی را این کشور بر ملت ایران تحمیل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکا با ایران باعث شعار «مرگ بر آمریکا» شده است، ادامه داد: این شعار حتی با حل شدن بحث هسته‌ای حل نخواهد شد و با تدبیر مقام معظم رهبری و بیانات ایشان، دشمنی آمریکا با ایران همچنان حل نشده است و شعار «مرگ بر آمریکا» همچنان پابرجا خواهد بود.

جوکار تصریح کرد: این شعار نماد مخالفت با نظام سلطه و سلطه‌گری بوده و این برای آمریکا که نخستین کشور سلطه‌گر در دنیاست، آزاردهنده است.

«مرگ بر آمریکا»  ستون استکبارستیزی در انقلاب اسلامی

عضو ناظر مجلس در هیات امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» از مرزهای ما فراتر رفته و در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نمود پیدا کرده است، گفت: آمریکا در صدد است کانون این شعار را که پیام ضد استکباری به دنیا می‌دهد، خاموش کند.

وی افزود: هدف آمریکا در نشست هسته‌ای این بود که مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران را نسبت به آمریکا تغییر دهد و این پایگاه مستحکم را بشکند.

جوکار با یادآوری خاطرات تلخ و تراژدی آمریکا، خاطرنشان کرد: ما باید به شعار «مرگ بر آمریکا» نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و آمریکا می‌خواهد مواضع ایران بعد از توافق تغییر کند، اما این‌گونه نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پایگاه نویددهنده و امیدبخش برای ملت‌های مسلمان است و در کشور برخی فکر می‌کردند این شعار بعد از توافق حل خواهد شد اما این‌طور نخواهد بود و این شعار ستون استکبارستیزی در انقلاب اسلامی است.

به گزارش مهر، جان کری وزیر خارجه آمریکا در شورای روابط خارجی با اشاره به توافق هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: «به تیم ایرانی گفتم که شعار مرگ بر آمریکا نه تنها کمک‌کننده نیست، بلکه کاملا احمقانه است».

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز در پاسخ به این اظهارات جان کری تاکید کرد: «در ارتباط با شعار مردم ایران نسبت به سیاست های دولت آمریکا، در طول مذاکرات بارها به آقای کری تاکید کردم که مردم ایران بزرگوار و فهیم‌اند و بی دلیل نسبت به اقدامات دیگران عکس‌العمل تند نشان نمی‌دهند. شما به دنبال علت بگردید و نه معلول. علت خشم مردم ایران سیاست‌های آمریکا در طول بیش از ۶۰ سال گذشته در کودتا علیه یک حکومت دمکراتیک و حمایت از دولت کودتا در ۱۳۳۲، پشتیبانی همه جانبه از رژیم پهلوی، حمایت از رژیم صدام حسین در جنایات بی شمار علیه مردم ایران و عراق از جمله استفاده از سلاح های شیمیایی و اقدامات خصمانه دیگر علیه ملت ایران من‌جمله اتهامات بی اساس علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران و تحمیل تحریم های ظالمانه و کور علیه این مردم است.»

 

کد N898300

وبگردی