آفتاب

دادگاهی شدن یک روزنامه‌نگار مخالف در جمهوری آذربایجان

دادگاهی شدن یک روزنامه‌نگار مخالف در جمهوری آذربایجان

یک روزنامه‌نگار ارشد در جمهوری آذربایجان که یکی از فعالان ضد فساد نیز بوده و رئیس جمهور این کشور را به فساد متهم کرده بود، دادگاهی شد؛ اتهاماتی که بسیاری آن را "سیاسی" می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "خدیجه اسماعیل‌اف"، روزنامه نگار سرشناس این کشور در صورت محکوم شدن با 12 سال حبس رو به رو می‌شود. اتهامات وی شامل اختلاس و فرار از مالیات است. وی از ماه دسامبر در بازداشت به سر می‌برد.

خدیجه اسماعیل‌اف در دادگاه باکو با اشاره به الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفت: من به خاطر افشای فساد خانواده علی اف دادگاهی می‌شوم. اتهام‌های من با انگیزه سیاسی مطرح شده و ساختگی است.

این زن 39 ساله در زمان ورود به دادگاه با حمایت هزاران تن از حامیان خود رو به رو شد که فریاد حمایت از وی را سر می‌دادند. قاضی پرونده درخواست وکیل اسماعیل‌اف مبنی بر آزادی به قید وثیقه را رد کرد.

وکیل اسماعیل‌اف گفت: تمام اتهامات موکل من بی‌پایه و اساس است. این یک پرونده ساختگی است. اسماعیل‌اف از 2008 تا 2010 مدیر دفتر رادیو آزاد اروپا بود و به تحریک همکار سابق خود به خودکشی، اختلاس و فرار مالیاتی متهم است.

انتهای پیام

کد N898290

وبگردی