آفتاب

آمریکا آموزش نیروهای اوکراینی را از پاییز شروع می کند

آمریکا آموزش نیروهای اوکراینی را از پاییز شروع می کند

«مارک تونر» معاون سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن تصمیم دارد از پاییز آموزش نیروهای ارتش اوکراین را در قالب کمک به این کشور شروع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد برنامه آموزش نیروهای ارتش علاوه بر آموزش نیروهای گارد ملی اوکراین توسط مربیان آمریکایی خواهد بود. به گفته مارک تونر فرماندهانی از اروپا به درخواست دولت اکراین بر برنامه آموزش ارتش آمریکا نظارت خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه آموزش نیروهای ارتش اوکراین باعث تقویت توان دفاعی این کشور خواهد شد، افزود: واشنگتن از یک سال پیش مبلغ ۲۴۴ میلیون دلار به کیف کمک کرده است.

گفتنی است آموزش نیروهای گارد ملی اوکراین بهار گذشته در اطرف شهر لفوف شروع شد. قرار است در مرحله اول از برنامه آموزش نیروهای ارتش آمریکا، ۳ گردان از نیروهای وزارت کشور اوکراین آموزش ببینند.

در همین راستا «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا اخیرا به نمایندگان کنگره اعلام کرد که واشنگتن به برنامه خود در اوکراین ادامه خواهد داد. کارتر همچنین عنوان کرد دولت آمریکا هنوز در مورد صادرات سلاح به کی یف تصمیم نگرفته است و در حال حاضر محور اصلی فعالیت هایش آموزش نیروهای گارد ملی در میدان یاروفسکوی است.

کد N897980

وبگردی