آفتاب
تحولات عراق؛

هلاکت ده ها داعشی درمناطق مخلتف/ آزادسازی جاده البوعیثه-الرمادی

هلاکت ده ها داعشی درمناطق مخلتف/ آزادسازی جاده البوعیثه-الرمادی

کشته شدن ده ها تروریست داعشی در عملیات نظامی در مناطق مختلف و بازپس گیری جاده البوعیثه-الرمادی از جمله آخرین تحولات عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، در عملیات نظامی که در استان های الانبار، صلاح الدین، سامراء و بغداد انجام شد، ۵۴ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند. در این عملیات جنگنده های ارتش عراق ۱۷ حمله هوایی و هواپیماهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا ۱۶ حمله هوایی انجام دادند.

طی ماه های اخیر تروریست های داعش بخش های وسیعی از شمال و غرب عراق را به کنترل خود درآورده اند و نیروهای عراقی تلاش می کنند این مناطق را از کنترل آنها خارج کنند.

خبر دیگر اینکه نیروهای عراقی و مردمی توانستند جاده البوعیثه-الرمادی واقع در شمال شهر الانبار را از کنترل تروریست های مسلح خارج کنند. در این عملیات شماری از عناصر مسلح از جمله دو فرد انتحاری کشته شدند.

همچنین یک مسئول در ارتش آمریکا گفت: نیروهای عراقی که توسط ائتلاف بین المللی آموزش دیده اند برای اولین بار به نیروهای هجومی که عراق برای بازپس گیری شهر الرمادی به کار گرفته است، اضافه شدند.

هنوز عملیات شهر الرمادی شروع نشده است ولی «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت این حملات ممکن است طی هفته های آینده شروع شود. وی افزود: یکی از یگان های جدید آموزش دیده طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ مایل به داخل الرمادی پیشروی کرد.

به گفته وارن علاوه بر ۳ هزار نیروی آموزش دیده توسط ائتلاف بین المللی، اخیرا حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای عشایر سنی نیز به این نیروها اضافه شده اند.

کد N897963

وبگردی