آفتاب

ورود اوباما به کنیا تحت تدابیر شدید امنیتی

ورود اوباما به کنیا تحت تدابیر شدید امنیتی

رئیس جمهوری آمریکا در حالی وارد کنیا، محل تولد پدرش شد که تدابیر امنیتی در این کشور آفریقایی به شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای دیداری رسمی از کنیا وارد نایروبی پایتخت این کشور آفریقایی شده است. پیش از ورود اوباما به کنیا در شامگاه جمعه، شمار زیادی از نیروهای امنیتی در پایتخت کنیا در حال گشت زنی بودند.

همزمان چندین فروند جنگنده نظامی نیز بر فراز آسمان نایروبی در حال گشت زنی دیده شده اند. کنیا بارها مورد حمله شبه نظامیان الشباب قرار گرفته که در سومالی کشور همسایه کنیا، مستقر هستند. طی هفته‌های اخیر حمله‌های نظامی سنگینی به شبه نظامیان در سومالی انجام گرفته است. براساس این گزارش دولت کنیا برای بالا بردن امنیت این کشور در زمان سفر رئیس جمهوری آمریکا، راه های اصلی به پایتخت را به طور موقت بسته است.

همچنین در زمان ورود و خروج اوباما به کنیا فرودگاه کنیا به طور موقت بسته خواهد بود. همچنین اپراتور شبکه تلفن های همراه کنیا با نام «سافاریکوم» اعلام کرده است که احتمال دارد در زمان سفر باراک اوباما کاربرانش با قطعی شبکه مواجه شوند. این اولین سفر رسمی باراک اوباما به کنیا از زمان آغاز ریاست جمهوری اش است؛ وی قرار است روز یکشنبه و بعد از سفری دو روزه از کنیا به اتیوپی سفر کند.

کد N897931

وبگردی