آفتاب

دستگیری عوامل داعش قبل از انجام اقدام تروریستی در تاجیکستان

دستگیری عوامل داعش قبل از انجام اقدام تروریستی در تاجیکستان

ایرنا نوشت:

وزارت کشور تاجیکستان از بازداشت چند تروریست منتسب به گروه تکفیری داعش خبر داد، که قصد انفجار 12 کلانتری را در چند شهر تاجیکستان داشتند.

رسانه های تاجیکستان امروز جمعه، بر اساس گزارش تلویزیونی وزارت کشور که نخستین بار شامگاه پنجشنبه پخش و روز جمعه چندین بار از شبکه های تلویزیونی بازپخش شد، نوشتند که تروریست های بازداشت شده که حامی گروهک تروریستی - تکفیری داعش هستند، برنامه ای برای انفجار 12 اداره پلیس در شهرهای دوشنبه، رشت، کولاب و فیض آباد در دهه آخر ماه رمضان داشتند.

به نوشته این رسانه ها تروریست ها این کلانتری ها را 'مرتدخانه' نام نهاده اند.

بر اساس اعتراف یکی از دستگیر شدگان که 'باباجان رجب علی' نام دارد و در بازار کاروان شهر 'دوشنبه' پایتخت، تجارت می کرده است، او از طریق سامانه های اجتماعی با یک تاجیک که در سوریه در صفوف گروهک تروریستی داعش می جنگد، ارتباط برقرار کرده و با دستور او می خواسته در تاجیکستان 'جهاد' کرده و 12 کلانتری را در یک روز منفجر سازد.

طبق این اعترافها، تاجیک عضو داعش در سوریه همچنین با چند شهروند دیگر تاجیکستان رابطه برقرار کرده و به آنها دستور داده بوده است که با فراهم ساختن 100 کپسول گاز، این 12 مرکز پلیس را بصورت همزمان منفجر کنند.

در گزارش پلیس علاوه بر بازداشت دو تروریست، از جمع آوری کپسولهای گاز و میخ و آهن پاره هایی که قرار بوده برای شدت بخشیدن به انفجار، به درون کپسولهای گاز ریخته شوند، سخن به میان آمده است.

بنا به گزارشها، بیش از 400 جوان تاجیک تاکنون به سوریه و عراق رفته و به گروهک تروریستی - تکفیری داعش پیوسته اند که بیش از 100 نفر از تا حال کشته شده اند.

4949

کد N897821

وبگردی