آفتاب
زاهدی در گفتگو با مهر اعلام کرد؛

جمع‌بندی بورسیه‌ها از هفته آینده/وضعیت تفحص بورسیه‌های ۶۸ به بعد

جمع‌بندی بورسیه‌ها از هفته آینده/وضعیت تفحص بورسیه‌های ۶۸ به بعد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی نهایی بورسیه‌های دکترای دولت قبل، در مجلس از هفته آینده خبر داد.

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و انتقاد ایشان از نحوه برخورد با موضوع بورسیه‌های دولت قبل و درباره برنامه کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به این مساله گفت: موضوع بورسیه ها را هفته آینده مجددا بررسی خواهیم کرد و رویکرد ما نیز در بررسی بورسیه ها و جمع بندی آنها، همان چیزی است که از روز اول گفته بودیم.

وی افزود: باید از مقام معظم رهبری نیز به دلیل توجه به این موضوع تشکر کنیم؛ رویکرد ایشان نسبت به مساله بورسیه ها همان‌گونه بود که پیش از این کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز دنبال و بر آن تاکید می کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که تاکنون وضعیت همکاری وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان با کمیسیون آموزش در رابطه با بررسی بورسیه ها چگونه بوده است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که قبلا همکاری خوبی نداشته اند و متاسفانه از روز اول خشت کجی را گذاشته اند و حاضر هم نبوده اند که آن را اصلاح کنند و این در حالی بود که تذکرات زیادی به آنها داده شد.

زاهدی گفت: احساس ما این است که وزیر علوم هم با وجود آنکه در هنگام رأی اعتماد به ما قول داده بود که این روند را اصلاح کند، ما را به این نتیجه نرسانده که وی در رابطه با بورسیه ها مسیر خوبی را می رود.

وی ادامه داد: امیدواریم حداقل با تذکرات و هشدارهایی که مقام معظم رهبری دادند، آقایان مساله را با جدیت دنبال کنند که این توصیه‌ها پیاده شود؛ ما نیز موظفیم که منویات مقام معظم رهبری را دنبال کنیم.

تحقیق و تفحص از بورسیه‌های ۶۸ به بعد به‌زودی به کمیسیون آموزش می‌آید

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با آخرین وضعیت تحقیق و تحفص از بورسیه های سال ۶۸ به بعد عنوان کرد: هیات رئیسه مجلس باید در خواست نمایندگان در این رابطه را به کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کند تا ما در کمیسیون اعضای هیات تحقیق و تفحص را انتخاب کنیم.

زاهدی افزود: فکر می کنم به‌زودی این مساله به کمیسیون اعلام می شود.

وی همچنین در رابطه با موضع کمیسیون نسبت به وزیر علوم در صورت عدم پیگیری اصولی موضوع بورسیه ها به ویژه بعد از انتقادات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ما فکر می کنیم آقای فرهادی اینقدر متعبد و متشرع باشد که وقتی مقام معظم رهبری مطالبه ای را مطرح می‌کنند، وی نیز تبعیت کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در رابطه با میزان شکایت های ارائه شده به کمیسیون آموزش و تحقیقات از طرف دانشجویان بورسیه نسبت به عملکرد دولت یازدهم در این حوزه، اظهار کرد: شکایت هایی از روز اول شروع ماجرای بورسیه ها به کمیسیون رسیده، الان نیز مرتب می رسد و ما آنها را مدنظر خواهیم داشت.

کد N897778

وبگردی