آفتاب

فشار بر اوکراین و شبه‌نظامیان مسلح برای خروج تسلیحات

فشار بر اوکراین و شبه‌نظامیان مسلح برای خروج تسلیحات

رهبران فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین در تماسی تلفنی موافقت کردند تا توافق‌های اولیه برای تمدید خروج تسلیحات از مناطق شرقی اوکراین هرچه سریعتر به امضا برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین و جدایی‌طلبان روس‌گرا در روزهای گذشته توافق کردند تا تانک‌ها و سیستم‌های تسلیحاتی کوچکتر علاوه بر سیستم‌های توپخانه‌ای از مناطق درگیر در شرق اوکراین خارج شوند.

دفتر فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای پس از گفت‌وگوی دو ساعته با رهبران سه کشور دیگر اعلام کرد، رهبران این چهار کشور می‌خواهند که این توافق‌ها هر چه زودتر به امضا برسد.

براساس توافق آتش‌بس که ماه فوریه در مینسک، پایتخت بلاروس به امضا رسید، تسلیحاتی با کالیبر بیش از 100 میلی‌متر باید از مناطق درگیر اوکراین خارج می‌شدند اما دو طرف همچنان یکدیگر را به استفاده از توپخانه و وارد آوردن تلفات متهم می‌کنند.

بیش از 6500 تن از زمان آغاز درگیری‌ها در شرق اوکراین از آوریل سال گذشته میلادی کشته شده‌اند و تلاش‌های سازمان همکاری و امنیت اروپا و سایر گروه‌های حقوق بشری برای این درگیری‌ها تاکنون راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام

کد N897609

وبگردی