آفتاب

اردن 16 فروند هلی‌کوپتر کبری از اسرائیل دریافت کرد

اردن 16 فروند هلی‌کوپتر کبری از اسرائیل دریافت کرد

منابع آمریکایی فاش کردند که رژیم صهیونیستی 16 فروند هلی‌کوپتر کبری را که قابلیت گریز از حملات موشک‌های زمین به هوا را داردند در اختیار اردن قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، یک مقام آمریکایی مطلع که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی این هلی‌کوپترهای جنگی را پیشتر از آمریکا دریافت کرده بود و اکنون از آنها استفاده نمی‌کند.

این مقام آمریکایی به نوع قرارد میان دو طرف و اینکه تل‌آویو در قبال چه چیز این هلی‌کوپترها را به اردن داده‌ است، اشاره‌ای نکرد.

وی گفت: هلی‌کوپترهای کبری در اختیار اردن گذاشته شده تا به این کشور در مقابله با تهدیدات و خطرات «تروریست‌ها» در مرزهای مشترک با سوریه و عراق به کار گرفته شود.

این مسوول آمریکایی اظهار داشت: واشنگتن با این مساله که سال گذشته آغاز شده، موافقت کرده و اسرائیل پیش از تحویل این هلی‌کوپترها به نیروی هوایی اردن، تغییرات مکانیکی بر روی آنها انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه مورد استفاده این هلی‌کوپترها برای تامین امنیت مرزهاست در پاسخ به سوالی درخصوص تعداد هلی‌کوپترها گفت: نزدیک به 16 فروند بود که احتمالاً اردن برخی از آنها را که قدیمی‌تر هستند برای بهبود هلی‌کوپترهای خود به عنوان قطعات یدک استفاده می‌کند.

تاکنون مقامات اردن و رژیم صهیونیستی و همچنین وزارت دفاع آمریکا درباره این اظهارات واکنش نشان نداده‌اند.

در هفته‌ای که گذشت اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و کشورهای اردن، عربستان و عراق سفر کرد.

رژیم صهیونیستی دو اسکادران هلی‌کوپتر کبری که هر کدام شامل 30 فروند هلی‌کوپتر است در اختیار دارد که برای حمایت از نیروهای زمینی استفاده می‌شود.

این هلی‌کوپترها قابلیت گریز از موشک‌های زمین به هوا را دارند.

انتهای پیام

کد N897567

وبگردی