آفتاب
معاون هنری وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

فقط یک «انجمن خوشنویسان ایران» داریم/ پرهیز از تشتت آرا

فقط یک «انجمن خوشنویسان ایران» داریم/ پرهیز از تشتت آرا

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کر از نظر این نهاد فقط یک نهاد می‌تواند با عنوان «انجمن خوشنویسان ایران» فعالیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی پنجشنبه اول مرداد در حاشیه برگزاری دوازدهمین مجمع سراسری انجمن خوشنویسان با اشاره به رویکردهای بعد از برگزاری این مجمع توضیح داد: به طور حتم بعد از اینکه کار انجام شود و انتخابات به ثمر برسد، نسبت به بقیه موارد از جمله اصلاح بخشی از مواد اساسنامه که باید به روز شود و همچنین مواردی که در اختیار بخش های مختلف قرار دارد و باید یکسان سازی شود اقدامات لازم انجام خواهد گرفت. البته کسانی که بخواهند انجمن های مختلف داشته باشند آزادند و می توانند انجمن های مختلف دیگری را تحت عناوین دیگری ایجاد کنند.

وی بیان کرد: من باز هم تاکید می کنم که اینها می توانند باشند و به کار خود برسند اما عنوان «انجمن خوشنویسان ایران» با این لوگویی که دیدید فقط یک انجمن خواهد بود که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود ادامه می دهد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه برخورد قانونی با افرادی که خارج از این فضا می خواهند به کار صنفی خود ادامه دهند، توضیح داد: من تاکید می‌کنم فقط یک انجمن رسمی که امروز شاهد مجمع عمومی آن هستیم می تواند به طور رسمی از عنوان «انجمن خوشنویسان ایران» استفاده کند. انجمن های دیگر اگر بخواهند با همین عنوان به فعالیت ادامه دهند، خود به خود باعث تشتت آرا می شود، اما کسانی که بخواهند یک سری انجمن های دیگری با عناوین دیگر تاسیس کنند، کسی با آنها مخالفتی ندارد اما انجمن خوشنویسان ایران فقط یک انجمن خواهد بود که از این مجمع انتخابات آنها انجام می گیرد.

مرادخانی درباره نحوه ارائه مدارک رتبه بندی شده انجمن به هنرمندان تصریح کرد: بالاخره یک انجمن وقتی درجه استادی را به افراد می دهد بر اساس ملاک و معیاری قانونی و هدفمند آن را مشخص می کند. ما شاید در آینده نسبت به مواردی که در این فضا قرار داشته، یک نظر جدید اجماعی هم داشته باشیم. بیشترین منشا اختلافات طی سال‌های همین ماجرای استادی بوده است. بخش استادی یک ما به ازای اجتماعی و یک ما به ازای اقتصادی دارد یعنی کسی که استاد می شود شاگردان به او اعتماد می کنند و البته کسی که از انجمن خوشنویسان ایران درجه استادی می گیرد مورد اعتماد جامعه می شود. به همین دلیل وقتی انجمنی به این معنا وجود داشته باشد، همه می دانند وقتی کسی درجه ممتازی از این نهاد دریافت کرد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم آن وجه ممتاز را قبول خواهد کرد و مدرک درجه یک هنری را هم بر همین مبنا اعطا می کند.

کد N897541

وبگردی