آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

بررسی «برجام» در مجلس و شورای عالی امنیت ملی موازی‌کاری نیست

بررسی «برجام» در مجلس و شورای عالی امنیت ملی موازی‌کاری نیست

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، گفت: بررسی شورای عالی امنیت ملی و مجلس در بررسی توافقنامه، موازی نیست بلکه هر کدام از جایگاه قانونی خود توافق را بررسی می کنند.

احمد امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس تبصره یک قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای، باید توافق به تصویب مجلس برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص روند بررسی توافق هسته‌ای در مجلس، گفت: موافقت‌های بین‌المللی ایران با کشورهای دیگر باید عیناً در مجلس تصویب یا رد شود؛ مانند میوه‌ای که به صورت در هم از تره‌بار خرید می‌کنیم. شاید پنج میوه فاسد، ۱۰ میوه کال و ۹ میوه رسیده در بار شما وجود داشته باشد که باید همه را با هم بخرید؛ توافق‌های بین‌المللی نیز ماده به ماده در مجلس بررسی نمی‌شود، بلکه کل توافق به رأی مجلس گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای، توافق نهایی برای تصویب به مجلس ارائه می‌شود، گفت: طبق قانون، دولت باید توافق هسته‌ای را در قالب لایحه به مجلس ارائه کند تا مجلس نیز آن را بررسی کرده و تصویب یا رد کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: توافقنامه‌های بین‌المللی حتی در صورت تصویب در شورای عالی امنیت ملی، باید به تصویب مجلس نیز برسد. در این موضوع مجلس و شورای عالی امنیت ملی موازی عمل نمی‌کند بلکه هر کدام جایگاه قانونی خود را دارد.

کد N897535

وبگردی