آفتاب

دستگیری 30 دانش آموز معترض توسط پلیس تایوان

دستگیری 30 دانش آموز معترض توسط پلیس تایوان

پلیس تایوان از دستگیری 30 دانش آموز در اوایل امروز (جمعه) خبر داد و اعلام کرد، این افراد در پی ورود غیرقانونی به داخل وزارت آموزش کشور در تایپه و در اعتراض به تغییرات در سیستم آموزشی مدارس بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ نگرانی‌های فزاینده از تاثیر چین بر تایوان در سال گذشته میلادی به اشغال سه هفته‌ای پارلمان تایوان به دست دانش آموزان و دانشجویان معترض و مخالف معاهده تجاری با پکن منجر شد و این بار هم تغییر در سیستم آموزشی تایوان به سبک چین باعث خشم و اعتراضات گسترده دانش آموزی شد و آنها به داخل ساختمان وزارت آموزش تایوان هجوم بردند.

این بار هم تظاهرات دانش آموزان با سرکوب پلیس مواجه شد و ماموران 30 دانش آموز معترض را دستگیر کردند.

یکی از سخنگوهای پلیس تایپه گفت: 30 تن دستگیر شده و به اتهام ورود غیرقانونی به داخل ساختمان وزارت آموزش تایوان و ایجاد خسارت ناشی از شکستن در ساختمان تحت بازجویی قرار دارند.

این تظاهرات در پی مذاکرات ناموفق روز پنجشنبه با یکی از مقام های آموزشی درباره این تغییرات در سیستم آموزشی که قرار است سپتامبر سال جاری میلادی اعلام شود،‌ صورت گرفت.

تلویزیون فورموسای تایوان گزارش داد،‌ 40 معترض با استفاده از نردبان به داخل ساختمان وزارت وارد شده و برخی دیگر هم در ساختمان را شکستند.

اوایل روز پنجشنبه حدود 200 معترض در مقابل وزارتخانه تجمع کرده تا اعتراض خود را بابت این تغییرات جدید اعلام کنند.

دانش آموزان معترض می‌گویند، این تغییرات در سیستم آموزشی دبیرستان‌ها باعث تضعیف تمامیت ارضی تایوان شده و به وابستگی بیشتر کشور به چین منجر می‌شود.

تایوان در سال 1949 در پی جنگی داخلی از چین جدا شد و از آن زمان تاکنون به صورت خودمختار اداره می شود اما چین این کشور را هنوز یکی از استان‌های خود می‌داند و حتی اعلام کرده اگر ضروری بداند با استفاده از زور آن را باز می‌گرداند.

روابط میان دو طرف از زمان روی کارآمدن ما یینگ‌ جئو، به عنوان رییس جمهوری تایوان بهتر شده است، اما بسیاری از مردم تایوان مخالف گستردگی این روابط هستند.

تغییرات در سیستم آموزشی و برنامه‌های تحصیلی در تایوان از زمان جدایی این کشور از چین مورد مناقشه بسیاری از معترضان بوده است.

انتهای پیام

کد N897522

وبگردی