آفتاب

اذعان فرمانده ارشد نظامی آمریکا بر نقش پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان

اذعان فرمانده ارشد نظامی آمریکا بر نقش پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان

یکی از فرماندهان ارشد آمریکا در افغانستان در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان بر اهمیت نقش اسلام آباد در روند سازش و صلح در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ژنرال جان کمپبل، فرمانده هیات "حمایت قاطع" ارتش آمریکا در افغانستان در جریان دیدار با راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان به بررسی مسائل مربوط به اوضاع امنیتی در منطقه مرزی افغانستان و پاکستان پرداخته و بر اهمیت نقش اسلام آباد در روند صلح افغانستان تاکید کرد.

این دیدار دو هفته پس از آن صورت گرفت که دولت کابل و رهبران ارشد طالبان نخستین مذاکرات مستقیم خود را در اسلام آباد برگزار کردند.

تلاش‌ها برای برگزاری دور دوم این مذاکرات میان مقام‌های دولت کابل با فرماندهان ارشد طالبان در حال انجام است.

وزارت دفاع پاکستان در بیانیه اعلام کرد: ژنرال کمپبل به اقدمات "صادقانه" دولت اسلام آباد و همچنین ارتش این کشور در حمایت از روند صلح در افغانستان و تسهیل این روند اذعان داشت.

دیدار میان این ژنرال ارتش آمریکا و فرمانده ارتش پاکستان در حالی صورت گرفت که گزارش‌هایی مبنی بر احضار سفیر پاکستان از سوی دولت کابل به خاطر تظاهرات ناشی از تیراندازی مرزی منتشر شد.

مقام‌های کابل مدعی‌اند که دست کم چهار تن در جریان تیراندازی نیروهای پاکستانی که دو روز قبل در ناحیه‌ای مرزی رخ داد، کشته شدند؛ اما پاکستان این ادعا را رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N897476

وبگردی