آفتاب
دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان:

باید امکان‌سنجی درستی از شرایط کشور بعد از تحریم داشت

باید امکان‌سنجی درستی از شرایط کشور بعد از تحریم داشت

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان گفت: دستگاه‌های مختلف نظام باید امکان‌سنجی درستی از شرایط کشور بعد از توافق هسته‌ای داشته باشند.

سید کمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از وضعیت کشورمان بعد از توافق هسته‌ای ضمن اینکه از هیأت مذاکره کننده ایرانی بخاطر رسیدن به چنین توافقی تقدیر و تشکر کرد، گفت: تیم مذاکره کننده پس از پشت سرگذاشتن مذاکرات نفس‌گیر توانست از خطوط قرمز کشورمان دفاع کند و نتایج خوبی را بدست بیاورد.

وی با بیان اینکه این توافق هم دارای نکات مثبت و هم دارای نکات منفی است، خاطرنشان کرد: فضای موجود،‌ نسبت به آینده فضای امیدوارکننده‌ای است و در همین راستا دستگاه‌های مختلف نظام باید آمادگی‌های لازم را کسب کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان در ادامه اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف نظام باید ارزیابی درستی از شرایط موجود داشته باشند و برای این شرایط امکان سنجی مناسبی داشته باشند. در این مسیر دنبال کردن امور بصورت نظام مند از سوی تیم اقتصادی دولت ضروری به نظر می‌رسد و باید مشخص شود که نیازهای اصلی و اساسی کشور کدام است.

وی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی برای توسعه کشور، همچنین تقویت زیرساخت‌ها را یک ضرورت خواند و گفت:‌ تیم اقتصادی دولت باید از هرگونه حاشیه رفتن به دور باشد و از فضاسازی‌هایی که باعث نامطلوب شدن فضای اقتصادی همچون گرانی می‌شود، نیز پرهیز شود.

سجادی ادامه داد: مدیریت واردات و منابع مالی و اعمال آن بسیار مهم است همچنین سرمایه گذاری‌های خارجی و نوع مدیریتی که باید مورد توجه قرار بگیرد و در نظر گرفتن تلاش کشورهایی که همواره کنار ما بودند نیز حایز اهمیت است.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان در بیان تسری موفقیت در عرصه‌ای همچون عرصه هسته‌ای به دیگر زمینه‌ها تصریح کرد: اصول و شیوه‌هایی که در این عرصه بکار گرفته شد و توفیقات بسیاری را برای ما حاصل کرد می‌تواند در سایر عرصه‌ها نیز نمود داشته باشد. در داخل باید یکپارچگی، وحدت و انسجام وجود داشته باشد چرا که این همگرایی در کشور می‌تواند آثار مثبتی را به همراه داشته باشد.

سجادی در ادامه اظهار کرد: موفقیت بدست آمده تنها متعلق به یک گروه و حزب و جناح خاص نیست بلکه مربوط به کل کشور در موضوع ملی است. بنابراین تمامی احزاب و فعالان سیاسی و صاحبان تریبون‌ها که اهل مصاحبه و تحلیل هستند باید نهایت تلاش خود را داشته باشند تا تیم اقتصادی دولت و مجلس و سایر دست اندرکاران کارشان را انجام دهند و از هر گونه به سمت حاشیه رفتن دوری شود.

انتهای پیام

کد N897367

وبگردی